Al-Lahab [bagéan
katilu]
فِي جِيدِهَا حَبْلٌ مِنْ مَسَدٍ (5)
[5] Dina beuheungna meulit tali
injuk.
عَنْ إِسْمَاعِيلَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ سَعْدِ
بْنِ أَبِي وَقَّاصٍ ، عَنْ أَبِيهِ ، عَنْ جَدِّهِ قَالَ : قَالَ رَسُولُ اللَّهِ
صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : أَرْبَعٌ مِنَ السَّعَادَةِ : الْمَرْأَةُ
الصَّالِحَةُ ، وَالْمَسْكَنُ الْوَاسِعُ ، وَالْجَارُ الصَّالِحُ ، وَالْمَرْكَبُ
الْهَنِيءُ ، وَأَرْبَعٌ مِنَ الشَّقَاوَةِ : الْجَارُ السُّوءُ ، وَالْمَرْأَةُ
السُّوءُ ، وَالْمَسْكَنُ الضِّيقُ ، وَالْمَرْكَبُ السُّوءُ.
Ti Isma’il ibnu
Muhammad ibnu Sa’ad ibnu Abi Waqqosh, ti ramana, ti akina rodiyallohu ‘anhu anjeuna
nguningakeun: Rosululloh shollallohu ‘alaihi wa sallam ngandika, “Opat
perkara nu jadi sumber kabungah: Kahiji, istri anu sholehah. Kadua, imah
anu lega. Katilu, tatangga anu sholeh. Kaopat, kendaraan anu siap
lamun dibutuhkeun. Jeung opat anu matak pikarudeteun: Tatangga anu goreng
(akhlaq), pamajikan anu goreng (akhlaq), imah anu heurin, jeung kendaraan anu
goreng.” ﴾Hr. Ibnu Hibban﴿
قَالَ سَعِيْدُ بْنُ الْمُسَيَّبِ : كَانَتْ لِأُمِّ
جَمِيْلٍ قِلَادَةٌ فَاخِرَةٌ ، فَقَالَتْ : وَاللَّاتَ وَالعُزَّى لَأْنْفِقَنَّهَا
فِيْ عَدَاوَةِ مُحَمَّدٍ ، فَأَعْقَبَهَا اللَّهُ حَبْلًا فِيْ جِيْدِهَا مِنْ مَسَدِالنَّارِ.
Sa’id ibnu Al-Musayyab rodiyallohu ‘anhu nguningakeun:
Kabuktosan Ummu Jamil kagungan kongkorong anu jadi kameumeutna, pokna: “Demi
Latta jeung ‘Uzza! Kuring rek ngajual ieu kongkorong pikeun ngawaragadan perang
jeung Muhammad!”, mangka Alloh baris maparin wawales pikeun manehna ku tali
dina beuheungna anu dijieun tina injuk seuneu naraka. ﴾Tafsir Al-Munir﴿
وَأَمَّا الآيَتَانِ الأَخِيْرَتَانِ : فَتَصِفَانِ
عَذَابُ أُمُّ جَمِيْلٍ بِأَنَّهَا مَعَ زَوْجِهَا تَصُلُّى نَارُ جَهَنَّم وَتَذُوْقُ
حَرُّهَا وَتَتَلَظَّى بِلَهَبِهَا ، وَأَنَّهَا هَالَكَةٌ فِي الدُّنْيَا ، وَمُعَذِّبَةٌ
فِيْ الآخِرَةِ بِحَبْلٍ مِنْ نَاٍر ، وَسَلَاسِلَ مِنْ نَارِ جَهَنَّمَ تَطَوَّقَهَا
، لِإِيْذَائِهَا النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّم ، فَإِنَّهَا كَانَتْ
فِي غَايَةِ العَدَاوَةِ لَهُ، وَلِإِفْسَادِهَا بَيْنَ النَّاسِ بِالنَّمِيْمَةِ
وَتَأْجِيْجُ نَارَ العَدَاوَةِ بَيْنَهُمْ.
Anapon dua ayat
terakhir (tina surat al-Lahab) dua sifat anu jadi siksa pikeun Ummu Jamil
alatan saenyana anjeuna kalih garwana ngahaneutan diri ku seuneu jahannam,
baris ngarasakeun panasna saeutik-saeutik bari seuneuna ngabebela. Saeyana
manehna cilaka di dunya sarta disiksa di akhiret ku kongkorong tina seuneu,
rante tina seuneu jahannam baris ngongkorongan manehna alatan geus nganyenyeri
bari ngahesekeun Nabi shollallohu ‘alaihi wa sallam alatan manehna aya
dina tujuan ngamusuhan Nabi sarta kagorengpatutan manehna kulantara namimah (ngadu
domba) antara manusa bari ngahurungkeun seuneu pangperangan antawis aranjeuna. ﴾Tafsir Al-Munir﴿
قَالَ الضَّحَاكُ وَغَيْرُهُ : كَانَتْ تَعَيَّرَ
النًّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بِالفَقْرِ ، وَهِيَ تَحْتَطِبُ فِيْ
حَبْلٍ ، تَجْعَلُهُ فِيْ جِيْدِهَا مِنْ لِيْفٍ ، فخَنَقَهَا اللَّهُ جَلَّ وَعَزَّ
بِهِ فِيْ الدُّنْيَا ، فَأَهْلَكَهَا ، وَهُوَ فِيْ الآخِرَةِ حَبْلٌ مِنْ نَارٍ.
Adl-Dlohak
kalih ulama anu lianna nguningakeun: Kabuktosan Ummu Jamil ngaluluguan sangkan
Nabi shollallohu ‘alaihi wa sallam susah, manehna kukumpul dina
kongkorong, Alloh baris ngajantenkeun dina beuheungna injuk mangka Alloh Jalla
wa ‘Azza nyekék manehna di dunya dugikeun ka cilakana jeung di akherat eta
kongkorong jadi tali tina seuneu. ﴾Tafsir Al-Munir﴿
قَالَ العُلَمَاءُ : فِيْ هذِهِ السُّوْرَةِ مُعْجِزَةٌ
ظَاهِرَةٌ وَدَلِيْلٌ وَاضِحٌ عَلَى النُّبُوَّةِ ، فَإِنَّهُ مُنْذُ نَزَلَ قَوْلُهُ
تَعَالَى : سَيَصْلى ناراً ذاتَ لَهَبٍ ، وَامْرَأَتُهُ حَمَّالَةَ الْحَطَبِ ،
فِي جِيدِها حَبْلٌ مِنْ مَسَدٍ فَأَخْبَرَ عَنْهُمَا بِالشَّقَاءِ وَعَدَمِ الإِيْمَانِ
، لَمْ يقَيِّضْ لَهُمَا أَنْ يُؤْمِنَا ، وَلَا وَاحِدَ مِنْهُمَا ، لَا ظَاهِرًا
وَلَا بَاطِنًا، وَلَا سِرًّا وَلَا عَلَنًا ، فَكَانَ هذَا مِنْ أَقْوَى الأَدِلَّةِ
البَاهِرَةِ البَاطِنَةِ عَلَى النُّبُوَّةِ الظَّاهِرَةِ.
Para ulama
nguningakeun: Dina ieu surat kaunggel mu’jizat anu jentre kalih dalil anu
tetela ngeunaan kanabian, alatan nalika turun dawuhan Alloh Ta’ala: Sayashlaa
naaron dzaata lahab, wamroatuhuu hammaa latal-hatom, fii jiidihaa hablun min
masad mangka Alloh nguningakeun ngeunaan kasangsaraan dua jalma eta
bari teu ayana kaimanan, henteu naqdirkeun duanana iman jeung henteu
salahsaurangna boh sacara lahir boh sacara batin, henteu oge sacara
susulumputan oge henteu sacara nembrak, mangka ieu mangrupikeun kakuatan
pituduh anu suminar nyamuni kana kanabian anu nembrak. ﴾Tafsir Al-Munir﴿
Tidak ada komentar:
Posting Komentar