Waktos
Sholat Maghrib
169
- عَنْ رَافِعِ بْنِ خَدِيجٍ قَالَ:
كُنَّا نُصَلِّي اَلْمَغْرِبَ مَعَ اَلنَّبِيِّ صلى الله عليه وسلم فَيَنْصَرِفُ
أَحَدُنَا وَإِنَّهُ لَيُبْصِرُ مَوَاقِعَ نَبْلِهِ. مُتَّفَقٌ عَلَيْهِ.
169 – Ti Rofi’ ibnu Khodij rodiyallohu
‘anhu anjeuna nguningakeun: Abdi sadaya sholat maghrib marengan Nabi shollallohu
‘alaihi wa sallam lajeng saurang ti abdi sadaya mulih bari leres-leres
tiasa ninggali tempat ragragna ‘anak panah’ anjeuna. Hr. Muttafaq ‘Alaihi.
Diantawis
Waktos Sholat ‘Isya
170
- عَنْ عَائِشَةَ رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهَا قَالَتْ: ( أَعْتَمَ رَسُولُ اَللَّهِ
صلى الله عليه وسلم ذَاتَ لَيْلَةٍ بِالْعَشَاءِ حَتَّى ذَهَبَ عَامَّةُ
اَللَّيْلِ ثُمَّ خَرَجَ فَصَلَّى وَقَالَ: "إِنَّهُ لَوَقْتُهَا
لَوْلَا أَنْ أَشُقَّ عَلَى أُمَّتِي" ) رَوَاهُ مُسْلِمٌ.
170 – Ti ‘Aisyah rodiyallohu ‘anha anjeuna sasanggem:
Dina hiji wengi, Rosululloh shollallohu ‘alaihi wa sallam kantos
ngaakhirkeun sholat ‘isya dugikeun ka wengi kacida lajeng anjeuna kaluar teras
sholat (berjama’ah) bari pokna: “Saenyana ieu bener-bener waktuna (‘isya) upama
seug kaula henteu sieun ngabeuratkeun ka ummat kaula”. Hr. Muslim.
Syarah al-Hadits
وَالْعَتَمَةُ
مُحَرَّكَةً ثُلُثُ اللَّيْلِ الْأَوَّلِ بَعْدِ غَيْبُوبَةِ الشَّفَقِ.
Al-‘Atamatu (-ngaakhirkeun-) nyaeta ngalaksanakeun dina sapertilu
peuting anu awal saba’da surupna layung beureum. Imam Ash-Shon’ani dina Kitab
Subulus-Salam jilid kahiji kaca 155.
وَهُوَ
دَلِيلٌ عَلَى أَنَّ وَقْتَ الْعِشَاءِ مُمْتَدٌّ ، وَأَنَّ آخِرَهُ أَفْضَلُهُ ، وَأَنَّهُ
صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ كَانَ يُرَاعِي الْأَخَفَّ عَلَى الْأَمَةِ ،
وَأَنَّهُ تَرَكَ الْأَفْضَلَ وَقْتًا ، وَهِيَ بِخِلَافِ الْمَغْرِبِ ،
فَأَفْضَلُهُ أَوَّلُهُ ، وَكَذَلِكَ غَيْرُهُ ، إلَّا الظُّهْرَ أَيَّامَ
الْحَرِّ ، كَمَا يُفِيدُهُ قَوْلُهُ.
Hadits ieu dalil yen waktos ‘isya mah panjang, sarta
akhir waktu teh pangutamina, oge satemena Nabi shollallohu ‘alaihi wa sallam
sieun ngabeuratkeun ka ummat mangka anjeuna ngantunkeun kautamaan waktu
‘isya, benten sareng maghrib utamina di awal waktu kitu oge sholat anu lianna
kajabi dzuhur nalika dinten kacida panasna, sakumaha pangandika Nabi:
Diantawis
Waktos Sholat Dzuhur
171
- وَعَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ : قَالَ رَسُولُ اللَّهِ
صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ { إذَا اشْتَدَّ الْحَرُّ فَأَبْرِدُوا
بِالصَّلَاةِ ، فَإِنَّ شِدَّةَ الْحَرِّ مِنْ فَيْحِ جَهَنَّمَ } مُتَّفَقٌ
عَلَيْهِ .
171 – Ti Abu Huroiroh rodiyallohu ‘anhu anjeuna
sasanggem: Rosululloh shollallohu ‘alaihi wa sallam ngandika, “Nalika
panasna kacida mangka prak antosan pikeun ngadegkeun sholat, alatan satemena
panas nu kacida teh tina tiupan seuneu naraka”. Hr. Muttafaq ‘Alaihi.
Sholat Utami di Awal Waktu
172 - وَعَنْ رَافِعِ بْنِ خَدِيجٍ رَضِيَ
اللَّهُ عَنْهُ قَالَ : قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ
{ أَصْبِحُوا بِالصُّبْحِ فَإِنَّهُ أَعْظَمُ لِأُجُورِكُمْ } رَوَاهُ الْخَمْسَةُ
. وَصَحَّحَهُ
التِّرْمِذِيُّ وَابْنُ حِبَّانَ .
172 – Ti Rofi’
ibnu Khodij rodiyallohu ‘anhu anjeuna nguningakeun: Rosululloh shollallohu
‘alaihi wa sallam ngandika, “Geura pashushubuh dina sholat shubuh alatan
satemena eta lampah teh pangbadagna ganjaran pikeun aranjeun”. Hr. Imam anu
lima, dishohihkeun ku At-Tirmidzi kalih Ibnu Hibban.
173 - وَعَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ رَضِيَ
اللَّهُ تَعَالَى عَنْهُ أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ
قَالَ : { مَنْ أَدْرَكَ مِنْ الصُّبْحِ رَكْعَةً قَبْلَ أَنْ تَطْلُعَ الشَّمْسُ
فَقَدْ أَدْرَكَ الصُّبْحَ ، وَمَنْ أَدْرَكَ رَكْعَةً مِنْ الْعَصْرِ قَبْلَ أَنْ
تَغْرُبَ الشَّمْسُ فَقَدْ أَدْرَكَ الْعَصْرَ } مُتَّفَقٌ عَلَيْهِ.
173 – Ti Abu
Huroiroh rodiyallohu ‘anhu, satemena Nabi shollallohu ‘alaihi wa
sallam ngandika, “Saha bae anu kenging saroka’at sateuacan meletekna panon
poe mangka estu anjeuna ngengingkeun sholat shubuh, jeung saha bae anu kenging
saroka’at tina ‘ashar sateuacan surupna panon poe mangka estu anjeuna parantos
ngengingkeun ‘ashar”. Hr. Muttafaq ‘Alaihi.
174 - وَلِمُسْلِمٍ عَنْ عَائِشَةَ رَضِيَ
اللَّهُ عَنْهَا نَحْوُهُ ، وَقَالَ : " سَجْدَةً " بَدَلَ "
رَكْعَةً ". ثُمَّ قَالَ : { وَالسَّجْدَةُ إنَّمَا هِيَ الرَّكْعَةُ }.
174 – Sarta
dina riwayat Imam Muslim, ti ‘Aisyah rodiyallohu ‘anha sapertos kitu,
oge Nabi ngandika, “sasujud” gentos tina “saroka’at”, lajeng
diantawis rowi nguningakeun, “Sasujud teh taya lian maksadna mah saroka’at”.
Henteu aya
Sunnat Rowatib Saba’da Shubuh kalih ‘Ashar
175 - وَعَنْ أَبِي سَعِيدٍ الْخُدْرِيِّ
رَضِيَ اللَّهُ تَعَالَى عَنْهُ قَالَ : سَمِعْت رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ
عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ : {لَا صَلَاةَ بَعْدَ الصُّبْحِ حَتَّى تَطْلُعَ
الشَّمْسُ وَلَا صَلَاةَ بَعْدِ الْعَصْرِ حَتَّى تَغِيبَ الشَّمْسُ} مُتَّفَقٌ
عَلَيْهِ . وَلَفْظُ مُسْلِمٍ : {لَا صَلَاةَ بَعْدَ صَلَاةِ الْفَجْرِ}.
175 – Ti Abu
Sa’id al-Khudri rodiyallohu ‘anhu anjeuna sasanggem: Sim kuring nguping
Rosululloh shollallohu ‘alaihi wa sallam ngandika, “Henteu aya sholat
saba’da sholat shubuh dugikeun ka meletekna panon poe, jeung henteu aya sholat
saba’da ‘ashar dugikeun ka surupna panon poe”. Hr. Muttafaq ‘Alaihi. Anapon dina
lafadz riwayat Muslim: “Henteu aya sholat saba’da sholat fajar”.
Tilu Waktos
Diwagel Sholat
176 - وَلَهُ عَنْ عُقْبَةَ بْنِ عَامِرٍ :
{ثَلَاثُ سَاعَاتٍ كَانَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ
يَنْهَانَا أَنْ نُصَلِّيَ فِيهِنَّ ، وَأَنْ نَقْبُرَ فِيهِنَّ مَوْتَانَا: حِينَ
تَطْلُعُ الشَّمْسُ بَازِغَةً حَتَّى تَرْتَفِعَ ، وَحِينَ يَقُومُ قَائِمُ
الظَّهِيرَةِ حَتَّى تَزُولَ الشَّمْسُ ، وَحِينَ تَتَضَيَّفُ الشَّمْسُ
لِلْغُرُوبِ}.
176 – Sarta
dina riwayatna Imam Muslim, ti ‘Uqbah bin ‘Amir: “Tilu waktos kabuktosan
Rosululloh shollallohu ‘alaihi wa sallam ngawagel abdi sadaya sholat
dina waktos-waktos eta, oge ngawagel ngurebkeun mayit abdi sadaya dina eta
waktos: 1Nalika meletékna panon poé karék bijil dugikeun ka
ngaluhuran, 2Nalika panon poé luhureun pisan dugikeun ka lingsir
ngulon, jeung 3Nalika panonpoé deukeut pisan kana surupna”.
177 - وَالْحُكْمُ الثَّانِي عِنْدَ
الشَّافِعِيِّ مِنْ حَدِيثِ أَبِي هُرَيْرَةَ بِسَنَدٍ ضَعِيفٍ. وَزَادَ "
إلَّا يَوْمَ الْجُمُعَةِ ".
177 – Hukum anu
kadua dumasar pamadegan Imam Asy-Syafi’i, tina hadits Abu Huroiroh kalawan
SANAD DLO’IF, bari aya tambihan: “kajaba dinten jum’at”.
178 - وَكَذَا لِأَبِي دَاوُد عَنْ أَبِي
قَتَادَةَ نَحْوُهُ.
178 – Kitu oge
dina riwayat Abu Daud, ti Abu Qotadah, sapertos kitu.
179 - وَعَنْ جُبَيْرِ بْنِ مُطْعِمٍ قَالَ :
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : { يَا بَنِي عَبْدِ
مَنَافٍ ، لَا تَمْنَعُوا أَحَدًا طَافَ بِهَذَا الْبَيْتِ وَصَلَّى أَيَّةَ
سَاعَةٍ شَاءَ مِنْ لَيْلٍ أَوْ نَهَارٍ } رَوَاهُ الْخَمْسَةُ . وَصَحَّحَهُ التِّرْمِذِيُّ وَابْنُ حِبَّانَ .
154 – Ti Jubair
bin Muth’im rodiyallohu ‘anhu anjeuna nguningakeun: Rosululloh shollallohu
‘alaihi wa sallam ngandika, “Hé Kulawarga ‘Abdu Manaf! Aranjeun ulah
ngahalang-halang saurang muslim thowaf di Baitulloh ieu sarta sholat iraha waé
anjeuna mikarep boh peuting atawa beurang”. Hr. Imam anu lima, sarta
dishohihkeun ku At-Tirmidzi kalih Ibnu Hibban.
180 - وَعَنْ ابْنِ عُمَرَ رَضِيَ اللَّهُ
تَعَالَى عَنْهُمَا أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ : {
الشَّفَقُ الْحُمْرَةُ } ، رَوَاهُ الدَّارَقُطْنِيُّ ، وَصَحَّحَهُ ابْنُ
خُزَيْمَةَ . وَغَيْرُهُ وَقَفَهُ
عَلَى ابْنِ عُمَرَ .
180 – Ti Ibnu
‘Umar rodiyallohu ‘anhuma, sayaktosna Nabi shollallohu ‘alaihi wa
sallam ngandika, “Asy-Syafaqu teh al-Humrotu (layung beureum)”. Hr.
Ad-Daroquthni, dishohihkeun ku Ibnu Khuzaimah kalih anu lianna
nga-MAUQUF-keunana ti Ibnu ‘Umar.
Fajar Shodiq
kalih Fajar Kadzib
181 - وَعَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللَّهُ
عَنْهُمَا قَالَ : قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ { الْفَجْرُ
فَجْرَانِ : فَجْرٌ يُحَرِّمُ الطَّعَامَ وَتَحِلُّ فِيهِ الصَّلَاةُ ، وَفَجْرٌ
تَحْرُمُ فِيهِ الصَّلَاةُ - أَيْ صَلَاةُ الصُّبْحِ - وَيَحِلُّ فِيهِ الطَّعَامُ
} رَوَاهُ ابْنُ خُزَيْمَةَ وَالْحَاكِمُ وَصَحَّحَاهُ.
181 – Ti Ibnu
‘Abbas rodiyallohu ‘anhuma anjeuna sasanggem: Rosululloh shollallohu
‘alaihi wa sallam ngandika, “Waktos fajar teh aya dua: 1Fajar
anu ngaharamkeun barangtuang sarta ngahalalkeun sholat. Jeung 2Fajar
anu ngaharamkeun sholat -nyaeta sholat shubuh- sarta ngahalalkeun barangtuang”.
Hr. Ibnu
Khuzaimah kalih Al-Hakim oge aranjeuna ngashohihkeunana.
182 - وَلِلْحَاكِمِ مِنْ حَدِيثِ جَابِرٍ
نَحْوُهُ ، وَزَادَ فِي الَّذِي يُحَرِّمُ الطَّعَامَ ؛ " إنَّهُ يَذْهَبُ
مُسْتَطِيلًا فِي الْأُفُقِ " ، وَفِي الْآخَرِ : " إنَّهُ كَذَنَبِ
السِّرْحَانِ ".
182 – Sarta
dina riwayat Al-Hakim, tina hadits Jabir sapertos kitu, kalih aya tambihan
ngeunaan fajar anu ngaharamkeun barangtuang; “Saenyana eta fajar manjang
(‘melintang’) di ufuq”, sarta ngeunaan fajar anu lianna; “Saenyana eta
fajar lir buntut ajag”.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar