Mujahadah nalika Adzan
196 - وَعَنْ أَبِي جُحَيْفَةَ رضي الله عنه قَالَ: رَأَيْتُ بِلَالًا يُؤَذِّنُ
وَأَتَتَبَّعُ فَاهُ, هَاهُنَا وَهَاهُنَا, وَإِصْبَعَاهُ فِي أُذُنَيْهِ. رَوَاهُ
أَحْمَدُ, وَالتِّرْمِذِيُّ وَصَحَّحَهُ.
196 – Ti Abu Juhaifah Rodliyalloohu 'anhu anjeuna
nguningakeun: Sim kuring kantos ninggal Bilal adzan sarta sim kuring
merhatoskeun kana bahamna anu kaditu kadieu bari dua rema-na dina dua cepilna. Riwayat Ahmad kalih Tirmidzi. Hadits shahih dumasar
Tirmidzi.
197 - وَلِابْنِ مَاجَهْ: وَجَعَلَ إِصْبَعَيْهِ
فِي أُذُنَيْهِ.
197 – Dumasar riwayat Ibnu Majah: Anjeuna (Bilal) ngajantenkeun
dua rema-na nutupan kana dua cepilna.
198 - وَلِأَبِي دَاوُدَ: لَوَى عُنُقَهُ,
لَمَّا بَلَغَ «حَيَّ عَلَى الصَّلَاةِ» يَمِينًا وَشِمَالًا وَلَمْ يَسْتَدِرْ. وَأَصْلِهِ
فِي الصَّحِيحَيْنِ.
198 - Dina
Riwayat Abu Dawud: Anjeuna (Bilal) ngagerakkeun beuheungna ka katuhu kalih ka kenca
nalika ngedalkeun "hayya 'alash sholaah" bari henteu muih
(salirana). Asal hadits ieu dina Ash-Shohihain.
Syarah al-Hadits
عَنْ
عَوْنِ بْنِ أَبِي جُحَيْفَةَ ، عَنْ أَبِيهِ ، قَالَ : أَتَيْتُ النَّبِيَّ
صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بِمَكَّةَ وَهُوَ بِالأَبْطَحِ فِي قُبَّةٍ
لَهُ حَمْرَاءَ مِنْ أَدَمٍ ، قَالَ : فَخَرَجَ بِلاَلٌ بِوَضُوئِهِ ، فَمِنْ
نَائِلٍ وَنَاضِحٍ ، قَالَ : فَخَرَجَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ عَلَيْهِ حُلَّةٌ حَمْرَاءُ كَأَنِّي أَنْظُرُ إِلَى بَيَاضِ سَاقَيْهِ
، قَالَ : فَتَوَضَّأَ وَأَذَّنَ بِلاَلٌ ، قَالَ : فَجَعَلْتُ أَتَتَبَّعُ فَاهُ
هَا هُنَا وَهَا هُنَا ، يَقُولُ : يَمِينًا وَشِمَالاً ، يَقُولُ : حَيَّ عَلَى
الصَّلاَةِ حَيَّ عَلَى الْفَلاَحِ .
Ti ‘Aun bin Abi Juhaifah ti rama-na rodiyallohu ‘abhu anjeuna
nguningakeun: Ama nepangan Nabi shollallohu
‘alaihi wa sallam di Mekkah, wangkid harita Nabi nuju di Abthoh nganggo jubah
beureum tina kulit, mangka Bilal sumping bari nyandak cai wudlu Nabi, aya anu
kabagean sesana aya oge anu mung kacepretan. Lajeng Nabi shollallohu ‘alaihi
wa sallam kaluar bari nganggo jubbah beureum kaya-kaya sim kuring (Abu
Juhaifah) masih ninggal kana bodasna wetis Nabi. Lajeng Nabi wudlu sarta Bilal
adzan, sim kuring nuturkeun baham Bilal anu kaditu kadieu, ka katuhu jeung ka
kenca, Bilal ngedalkeun: Hayya ‘alash-sholaah, Hayya ‘alal-falaah. Hr. muslim, Shohih Muslim, no. 777.
وَقَالَ
النَّوَوِيُّ : هُمَا الْمُسَبِّحَتَانِ فِي أُذُنَيْهِ.
Imam An-Nawawi nguningakeun: (Ramo anu dilebetkeun
nyaeta) dua curuk kana dua cepil. Subulus Salam:I:413
وَعَنْ
أَحْمَدَ بْنِ حَنْبَلٍ : لَا يَدُورُ إلَّا إذَا كَانَ عَلَى مَنَارَةٍ ، قَصْدًا
لِإِسْمَاعِ أَهْلِ الْجِهَتَيْنِ .
Ti Ahmad bin Hanbal: “(Bilal/ muadzin) henteu muih (ngagerakkeun beuheungna ka katuhu kalih ka kenca) kajaba
kaayaanana luhureun menara, ngamaksad pikeun didangu ku pangeusi lembur anu aya
di dua arah”. Subulus Salam:
I: 414.
Merhatoskeun Kaendahan Suanten Muadzin
199
- عَنْ أَبِي مَحْذُورَةَ رضي الله عنه ( أَنَّ اَلنَّبِيَّ صلى الله عليه وسلم
أَعْجَبَهُ صَوْتُهُ فَعَلَّمَهُ اَلْآذَانَ ) رَوَاهُ اِبْنُ خُزَيْمَةَ.
199 – Ti Abu Mahdzuroh rodiyallohu ‘anhu, Satemena Nabi shollallohu
‘alaihi wa sallam ta’jub kana suanten anjeuna (Abu Mahdzuroh), mangka Nabi
ngawuruk anjeuna adzan. Hr. Ibnu Khuzaimah.
Syarah al-Hadits
وَفِيهِ
دَلَالَةٌ عَلَى أَنَّهُ يُسْتَحَبُّ أَنْ يَكُونَ صَوْتُ الْمُؤَذِّنِ حَسَنًا .
Hadits ieu janten dalil kana mustahab (sunnat)-na
kaayaan suanten muadzin teh sae (endah). Subulus Salam.
Idul Fithri kalih Adha henteu aya Adzan kalih Iqomat
200 -
وَعَنْ جَابِرِ بْنِ سَمُرَةَ قَالَ { : صَلَّيْت مَعَ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ
عَلَيْهِ وَسَلَّمَ الْعِيدَيْنِ ، غَيْرَ مَرَّةٍ وَلَا مَرَّتَيْنِ ، بِغَيْرِ
أَذَانٍ وَلَا إقَامَةٍ } . رَوَاهُ
مُسْلِمٌ
200 – Ti Jabir
bin Samuroh rodiyallohu ‘anhu anjeuna nguningakeun: Sim kuring sholat
marengan Nabi shollallohu ‘alaihi wa sallam dina dua ‘id, henteu sakali
henteu dua kali, bari henteu adzan kalih iqomat. Hr. Muslim.
201 - وَنَحْوُهُ فِي الْمُتَّفَقِ عَلَيْهِ
عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا وَغَيْرِهِ .
201 – Kalih riwayat anu sapertos kitu dina Muttafaq
‘alaihi ti Ibnu ‘Abbas rodiyallohu ‘ahuma kalih anu lianna.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar