Powered By Blogger

Senin, 16 Februari 2015

ADZAN (Bagian Kelima)

Syare’at Adzan Nalika Waktosna Parantos Kalangkung [bagéan kadua]
202 - وَعَنْ أَبِي قَتَادَةٌ فِي الْحَدِيثِ الطَّوِيلِ, - فِي نَوْمهُمْ عَنِ الصَّلَاةِ - ثُمَّ أَذَّنَ بِلَالٌ, فَصَلَّى رَسُولُ اللَّهِ - صلى الله عليه وسلم - كَمَا كَانَ يَصْنَعُ كُلَّ يَوْمٍ. رَوَاهُ مُسْلِمٌ.
202 – Ti Abu Qotadah dina hadits anu panjang -ngeunaan aranjeuna anu kapulesan tina sholat- lajeng Bilal adzan, mangka Rosululloh shollallohu ‘alaihi wa sallam sholat sakumaha anu biasa ku anjeuna dilaksanakeun unggal dinten. Hr. Muslim.

Syarah al-Hadits:
فِيهِ دِلَالَةٌ عَلَى شَرْعِيَّةِ التَّأْذِينِ لِلصَّلَاةِ الْفَائِتَةِ بِنَوْمٍ ، وَيُلْحَقُ بِهَا الْمَنْسِيَّةُ ؛ لِأَنَّهُ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ جَمَعَهُمَا فِي الْحُكْمِ حَيْثُ قَالَ : " مَنْ نَامَ عَنْ صَلَاتِهِ أَوْ نَسِيَهَا " الْحَدِيثَ ؛ ﴿Subulus-Salam: I,
Dina ieu hadits aya dilalah kana syari’at adzan pikeun sholat anu kalangkung alatan kapulesan, oge kalebet nalika kahilapan, alatan satemena Nabi shollallohu ‘alaihi wa sallam ngahijikeun dua perkara eta dina sahukum, nalika Nabi ngandika, “Saha bae anu kapulesan tina sholatna atanapi kahilapan, -al hadits-”.
فِيهِ اِسْتِحْبَاب الْأَذَان لِلصَّلَاةِ الْفَائِتَة . وَفِيهِ قَضَاء السُّنَّة الرَّاتِبَة ؛ لِأَنَّ الظَّاهِر أَنَّ هَاتَيْنِ الرَّكْعَتَيْنِ اللَّتَيْنِ قَبْل الْغَدَاة هُمَا سُنَّة الصُّبْح.
Ieu hadits nguningakeun istihbab (mustahab/ sunat) adzan pikeun sholat anu ngalangkungan (waktosna), sarta dina ieu hadits nguningakeun syari’at sunnat rowatib, alatan dzohirna saenyana dua roka’at anu dilaksanakeun sateuacan shubuh nyaeta sunnat [qobla] shubuh. Syarah Shohih Muslim li An-Nawawi: 16: 273﴿

Sholat Jama’, sakali adzan dua kali iqomat
203 - وَلَهُ عَنْ جَابِرٍ; - أَنَّ النَّبِيَّ - صلى الله عليه وسلم - أَتَى الْمُزْدَلِفَةَ فَصَلَّى بِهَا الْمَغْرِبَ وَالْعِشَاءَ, بِأَذَانٍ وَاحِدٍ وَإِقَامَتَيْنِ.
203 – Sarta dina riwayatna [Imam Muslim] ti Jabir rodiyallohu ‘anhu, satemena Nabi shollallohu ‘alaihi wa sallam sumping ka Mudzdalifah, mangka anjeuna sholat maghrib kalih ‘isya di dinya, ku adzan sakali sarta dua kali iqomat.

204 - وَلَهُ عَنِ ابْنِ عُمَرَ: جَمَعَ بَيْنَ الْمَغْرِبِ وَالْعِشَاءِ بِإِقَامَةٍ وَاحِدَةٍ. زَادَ أَبُو دَاوُدَ: لِكُلِّ صَلَاةٍ. وَفِي رِوَايَةِ لَهُ: وَلَمْ يُنَادِ فِي وَاحِدَةٍ مِنْهُمَا.
204 – Sarta dina riwayatna [Imam Muslim] ti Ibnu ‘Umar rodiyallohu ‘anhu: Nabi nga-jama’ antawis maghrib sareng ‘isya ku sakali iqomat. Dina riwayat Abu Dawud aya tambihan: pikeun unggal sholat. Sarta dina riwayatna [Abu Daud]: Sarta henteu aya adzan dina salahsawios tina dua sholat eta.

Syari’at Adzan Awwal
 205- وَعَنِ ابْنِ عُمَرَ, وَعَائِشَةَ قَالَا: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ - صلى الله عليه وسلم: «إِنَّ بِلَالًا يُؤَذِّنُ بِلَيْلٍ, فَكُلُوا وَاشْرَبُوا حَتَّى يُنَادِيَ ابْنُ أُمِّ مَكْتُومٍ»، وَكَانَ رَجُلًا أَعْمَى لَا يُنَادِي, حَتَّى يُقَالَ لَهُ: أَصْبَحْتَ, أَصْبَحْتَ. مُتَّفَقٌ عَلَيْهِ. وَفِي آخِرِهِ إِدْرَاجٌ.
205 – Ti Ibnu ‘Umar kalih ‘Aisyah rodiyallohu ‘anhum aranjeuna sasanggem: Rosululloh shollallohu ‘alaihi wa sallam ngandika, “Saenyana Bilal adzan dina wanci peuting mangka prak aranjeun barangtuang kalih barangleueut dugikeun ka sumping adzan Ibnu Ummi Maktum”, Ibnu Ummi Maktum saurang jalma anu lolong anu anjeuna henteu adzan dugikeun ka diuningakeun ka anjeuna “Anjeun parantos lebet waktos shubuh! Anjeun parantos lebet waktos shubuh!”. Hr. Muttafaq ‘Alaihi﴿ di akhir [hadits]-na aya idroj.

206 - وَعَنِ ابْنِ عُمَرَ إِنَّ بِلَالًا أَذَّنَ قَبْلَ الْفَجْرِ, فَأَمَرَهُ النَّبِيُّ صلى الله عليه وسلم أَنْ يَرْجِعَ فَيُنَادِيَ «أَلَا إِنَّ الْعَبْدَ نَامَ». رَوَاهُ أَبُو دَاوُدَ وَضَعَّفَهُ.
206 – Ti Ibnu ‘Umar: Saenyana Bilal adzan sateuacan fajar [nu kahiji] sumping, mangka Nabi shollallohu ‘alaihi wa sallam marentahkeun anjeuna pikeun mulih deui lajeng Nabi sasauran, “Masing emut, saenyana saurang hamba peryogi kulem”. Hr. Abu Dawud, kalih anjeuna nga-DLO’IF-keunana﴿

Syari’at Ngawaler Adzan
207 - وَعَنْ أَبِي سَعِيدٍ الْخُدْرِيِّ - رضي الله عنه - قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ - صلى الله عليه وسلم: «إِذَا سَمِعْتُمُ النِّدَاءَ, فَقُولُوا مِثْلَ مَا يَقُولُ الْمُؤَذِّنُ». مُتَّفَقٌ عَلَيْهِ.
207 – Ti Abu Sa’id al-Khudri rodiyallohu ‘anhu anjeuna sasanggem: Rosululloh shollallohu ‘alaihi wa sallam ngandika, “Nalika aranjeun ngadangu adzan, mangka prak ucapkeun ku aranjeun saperti naon anu diucapkeun ku muadzin”. Hr. Muttafaq ‘Alaihi﴿
208 - وَلِلْبُخَارِيِّ: عَنْ مُعَاوِيَةَ مِثْلُهُ.
208 – Sarta dina riwayat Al-Bukhori ti shohabat Mu’awiyah sapertos kitu.

209 - وَلِمُسْلِمٍ: عَنْ عُمَرَ فِي فَضْلِ الْقَوْلِ كَمَا يَقُولُ الْمُؤَذِّنُ كَلِمَةً كَلِمَةً, سِوَى الْحَيْعَلَتَيْنِ, فَيَقُولُ: «لَا حَوْلَ وَلَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ».

209 – Sarta diriwayatkeun Imam Muslim ti Ibnu ‘Umar ngeunaan fadhilah ngedalkeun sakumaha anu dikedalkeun muadzin kalimat-kalimat kajaba hai’alatain, mangka prak karedalkeun: Laa haula wa laa quwwata illaa billaah”.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar