Syare’at Adzan
Nalika Waktosna Parantos Kalangkung [bagéan kadua]
202 - وَعَنْ أَبِي قَتَادَةٌ فِي الْحَدِيثِ
الطَّوِيلِ, - فِي نَوْمهُمْ عَنِ الصَّلَاةِ - ثُمَّ أَذَّنَ بِلَالٌ, فَصَلَّى
رَسُولُ اللَّهِ - صلى الله عليه وسلم - كَمَا كَانَ يَصْنَعُ كُلَّ يَوْمٍ. رَوَاهُ
مُسْلِمٌ.
202 – Ti Abu Qotadah dina hadits anu
panjang -ngeunaan aranjeuna anu kapulesan tina sholat- lajeng Bilal adzan,
mangka Rosululloh shollallohu ‘alaihi wa sallam sholat sakumaha anu
biasa ku anjeuna dilaksanakeun unggal dinten. Hr. Muslim.
Syarah al-Hadits:
فِيهِ دِلَالَةٌ عَلَى شَرْعِيَّةِ التَّأْذِينِ
لِلصَّلَاةِ الْفَائِتَةِ بِنَوْمٍ ، وَيُلْحَقُ بِهَا الْمَنْسِيَّةُ ؛ لِأَنَّهُ
صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ جَمَعَهُمَا فِي الْحُكْمِ حَيْثُ قَالَ :
" مَنْ نَامَ عَنْ صَلَاتِهِ أَوْ نَسِيَهَا " الْحَدِيثَ ؛ ﴿Subulus-Salam: I,﴾
Dina ieu hadits aya dilalah
kana syari’at adzan pikeun sholat anu kalangkung alatan kapulesan, oge kalebet
nalika kahilapan, alatan satemena Nabi shollallohu ‘alaihi wa sallam ngahijikeun
dua perkara eta dina sahukum, nalika Nabi ngandika, “Saha bae anu kapulesan
tina sholatna atanapi kahilapan,
-al hadits-”.
فِيهِ اِسْتِحْبَاب الْأَذَان لِلصَّلَاةِ الْفَائِتَة .
وَفِيهِ قَضَاء السُّنَّة الرَّاتِبَة ؛ لِأَنَّ الظَّاهِر أَنَّ هَاتَيْنِ
الرَّكْعَتَيْنِ اللَّتَيْنِ قَبْل الْغَدَاة هُمَا سُنَّة الصُّبْح.
Ieu hadits nguningakeun istihbab (mustahab/
sunat) adzan pikeun sholat anu ngalangkungan (waktosna), sarta dina ieu
hadits nguningakeun
syari’at sunnat rowatib, alatan dzohirna saenyana dua roka’at anu dilaksanakeun
sateuacan shubuh nyaeta sunnat [qobla] shubuh. ﴾Syarah Shohih
Muslim li An-Nawawi: 16: 273﴿
Sholat Jama’,
sakali adzan dua kali iqomat
203 - وَلَهُ عَنْ جَابِرٍ; - أَنَّ النَّبِيَّ
- صلى الله عليه وسلم - أَتَى الْمُزْدَلِفَةَ فَصَلَّى بِهَا الْمَغْرِبَ وَالْعِشَاءَ,
بِأَذَانٍ وَاحِدٍ وَإِقَامَتَيْنِ.
203 – Sarta dina riwayatna [Imam
Muslim] ti Jabir rodiyallohu
‘anhu, satemena Nabi
shollallohu ‘alaihi wa sallam sumping ka Mudzdalifah, mangka anjeuna sholat maghrib kalih ‘isya di dinya, ku
adzan sakali sarta dua kali iqomat.
204 -
وَلَهُ عَنِ ابْنِ عُمَرَ: جَمَعَ بَيْنَ الْمَغْرِبِ وَالْعِشَاءِ بِإِقَامَةٍ
وَاحِدَةٍ. زَادَ أَبُو دَاوُدَ: لِكُلِّ صَلَاةٍ.
وَفِي
رِوَايَةِ لَهُ: وَلَمْ يُنَادِ فِي وَاحِدَةٍ مِنْهُمَا.
204 – Sarta dina riwayatna [Imam
Muslim] ti Ibnu ‘Umar rodiyallohu ‘anhu: Nabi nga-jama’ antawis maghrib
sareng ‘isya ku sakali iqomat. Dina riwayat Abu Dawud aya tambihan: pikeun
unggal sholat. Sarta dina riwayatna [Abu Daud]: Sarta henteu aya adzan dina
salahsawios tina dua sholat eta.
Syari’at Adzan Awwal
205-
وَعَنِ ابْنِ عُمَرَ, وَعَائِشَةَ قَالَا: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ - صلى الله عليه
وسلم: «إِنَّ بِلَالًا يُؤَذِّنُ بِلَيْلٍ, فَكُلُوا وَاشْرَبُوا حَتَّى يُنَادِيَ
ابْنُ أُمِّ مَكْتُومٍ»، وَكَانَ رَجُلًا أَعْمَى لَا يُنَادِي, حَتَّى يُقَالَ
لَهُ: أَصْبَحْتَ, أَصْبَحْتَ. مُتَّفَقٌ عَلَيْهِ. وَفِي آخِرِهِ إِدْرَاجٌ.
205 – Ti Ibnu
‘Umar kalih ‘Aisyah rodiyallohu ‘anhum aranjeuna sasanggem: Rosululloh shollallohu
‘alaihi wa sallam ngandika, “Saenyana Bilal adzan dina wanci peuting
mangka prak aranjeun barangtuang kalih barangleueut dugikeun ka sumping adzan
Ibnu Ummi Maktum”, Ibnu Ummi Maktum saurang jalma anu lolong anu anjeuna
henteu adzan dugikeun ka diuningakeun ka anjeuna “Anjeun parantos lebet waktos
shubuh! Anjeun parantos lebet waktos shubuh!”. ﴾Hr. Muttafaq ‘Alaihi﴿ di akhir [hadits]-na aya idroj.
206 - وَعَنِ ابْنِ عُمَرَ إِنَّ بِلَالًا
أَذَّنَ قَبْلَ الْفَجْرِ, فَأَمَرَهُ النَّبِيُّ صلى الله عليه وسلم أَنْ
يَرْجِعَ فَيُنَادِيَ «أَلَا إِنَّ الْعَبْدَ نَامَ». رَوَاهُ أَبُو
دَاوُدَ وَضَعَّفَهُ.
206 – Ti Ibnu ‘Umar: Saenyana Bilal
adzan sateuacan fajar [nu kahiji] sumping, mangka Nabi shollallohu ‘alaihi
wa sallam marentahkeun anjeuna pikeun mulih deui lajeng Nabi sasauran, “Masing
emut, saenyana saurang hamba peryogi kulem”. ﴾Hr. Abu Dawud,
kalih anjeuna nga-DLO’IF-keunana﴿
Syari’at
Ngawaler Adzan
207 -
وَعَنْ أَبِي سَعِيدٍ الْخُدْرِيِّ - رضي الله عنه - قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ
- صلى الله عليه وسلم: «إِذَا سَمِعْتُمُ النِّدَاءَ, فَقُولُوا مِثْلَ مَا
يَقُولُ الْمُؤَذِّنُ». مُتَّفَقٌ عَلَيْهِ.
207 – Ti Abu Sa’id al-Khudri rodiyallohu
‘anhu anjeuna sasanggem: Rosululloh shollallohu ‘alaihi wa sallam ngandika,
“Nalika aranjeun ngadangu adzan, mangka prak ucapkeun ku aranjeun saperti
naon anu diucapkeun ku muadzin”. ﴾Hr. Muttafaq
‘Alaihi﴿
208 -
وَلِلْبُخَارِيِّ: عَنْ مُعَاوِيَةَ مِثْلُهُ.
208 – Sarta dina riwayat Al-Bukhori
ti shohabat Mu’awiyah sapertos kitu.
209 - وَلِمُسْلِمٍ: عَنْ عُمَرَ فِي فَضْلِ
الْقَوْلِ كَمَا يَقُولُ الْمُؤَذِّنُ كَلِمَةً كَلِمَةً, سِوَى
الْحَيْعَلَتَيْنِ, فَيَقُولُ: «لَا حَوْلَ وَلَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ».
209 – Sarta diriwayatkeun Imam
Muslim ti Ibnu ‘Umar ngeunaan fadhilah ngedalkeun sakumaha anu
dikedalkeun muadzin kalimat-kalimat kajaba hai’alatain, mangka prak
karedalkeun: Laa haula wa laa quwwata illaa billaah”.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar