210 -
وَعَنْ عُثْمَانَ بْنِ أَبِي الْعَاصِ - رضي الله عنه - أَنَّهُ قَالَ: يَا
رَسُولَ اللَّهِ اجْعَلْنِي إِمَامَ قَوْمِي. قَالَ: «أَنْتَ إِمَامُهُمْ,
وَاقْتَدِ بِأَضْعَفِهِمْ, وَاتَّخِذْ مُؤَذِّنًا لَا يَأْخُذُ عَلَى أَذَانِهِ
أَجْرًا». أَخْرَجَهُ الْخَمْسَةُ, وَحَسَّنَهُ التِّرْمِذِيُّ, وَصَحَّحَهُ
الْحَاكِمُ.
210 – Ti ‘Utsman bin Abi al-‘Ash rodiyallohu ‘anhu satemena
anjeuna sasanggem: “Nun Rosululloh, pamugi sim abdi dijantenkeun imam pikeun
kaom sim abdi”. Pangandika Nabi, “Anjeun imam maranehna! Perhatoskeun
jalma-jalma anu lalemah ti aranjeuna, sarta angkat saurang muadzin anu henteu
menta buruh kana adzanna”. Hr.
Imam anu lima, At-Tirmidzi nga-HASAN-keun ieu hadits, oge Al-Hakim
nga-SHOHIH-keunana.
211 - وَعَنْ مَالِكِ بْنِ الْحُوَيْرِثِ - رضي
الله عنه - قَالَ: قَالَ لَنَا النَّبِيُّ - صلى الله عليه وسلم: «وَإِذَا
حَضَرَتِ الصَّلَاةُ فَلْيُؤَذِّنْ لَكُمْ أَحَدُكُمْ ... ». الْحَدِيثَ
أَخْرَجَهُ السَّبْعَةُ.
211 – Ti Malik ibnu al-Huwairitsi rodiyallohu ‘anhu anjeuna
nguningakeun: Nabi shollallohu ‘alaihi wa sallam ngandika ka abdi
sadaya, “Upama sumping waktos sholat mangka pok adzan salahsawios ti
aranjeun pikeun aranjeun ….” Al-Hadits.
Hr. Imam anu Tujuh.
212 -
وَعَنْ جَابِرٍ - رضي الله عنه: أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ - صلى الله عليه وسلم -
قَالَ لِبِلَالٍ: «إِذَا أَذَّنْتَ فَتَرَسَّلْ, وَإِذَا أَقَمْتُ فَاحْدُرْ,
وَاجْعَلْ بَيْنَ أَذَانِكَ وَإِقَامَتِكَ قَدْرَ مَا يَفْرُغُ الْآكِلُ مِنْ
أَكْلِهِ». الْحَدِيثَ. رَوَاهُ التِّرْمِذِيُّ وَضَعَّفَهُ.
212 – Ti Jabir rodiyallohu ‘anhu, satemena
Rosululloh shollallohu ‘alaihi wa sallam ngandika ka Bilal: “Nalika
anjeun adzan mangka prak lahonkeun, jeung nalika anjeun iqomat mangka prak
gancangkeun, sarta jantenkeun lolongkrang antawis adzan sareng iqomat anjeun
saukuran jalma anu barangtuang rengse tina tuangna”. Al-Hadits. Hr. At-Tirmidzi kalih nga-DLO’IF-keunana.
213 - وَلَهُ: عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ - رضي الله
عنه - أَنَّ النَّبِيَّ - صلى الله عليه وسلم - قَالَ: «لَا يُؤَذِّنُ إِلَّا
مُتَوَضِّئٌ». وَضَعَّفَهُ أَيْضًا. فَالْحَدِيثُ ضَعِيفٌ مَرْفُوعًا
وَمَوْقُوفًا.
213 – Sarta dina riwayatna oge, ti
Abu Huroiroh rodiyallohu ‘anhu: Satemena Nabi shollallohu ‘alaihi wa
sallam ngandika, “Henteu kenging adzan kajaba anu kagungan wudlu”. At-Tirmidzi nga-DLO’IF-keunana oge. Mangka ieu hadits
DLO’IF boh nu Marfu’ boh anu Mauquf.
214 - وَلَهُ: عَنْ زِيَادِ بْنِ الْحَارِثِ
-رضي الله عنه- قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ - صلى الله عليه وسلم:
«وَمَنْ أَذَّنَ فَهُوَ يُقِيمُ». وَضَعَّفَهُ أَيْضًا.
214 – Sarta dina riwayatna oge, ti Ziyad ibnu al-Harits rodiyallohu
‘anhu anjeuna nguningakeun: Rosululloh shollallohu ‘alaihi wa sallam ngandika,
“Sing saha anu adzan mangka anjeuna anu iqomat”. At-Tirmidzi nga-DLO’IF-keunana oge.
215-
وَلِأَبِي دَاوُدَ: فِي حَدِيثِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ زَيْدٍ أَنَّهُ قَالَ: أَنَا
رَأَيْتُهُ- يَعْنِي: الْأَذَانَ- وَأَنَا كُنْتُ أُرِيدُهُ. قَالَ: «فَأَقِمْ
أَنْتَ». وَفِيهِ ضَعْفٌ أَيْضًا.
215 – Sarta dina riwayat Abu Dawud: dina hadits ‘Abdulloh
ibnu Zaid saenyana anjeuna nguningakeun: “Sim kuring ngaimpenkeunana”, nyaeta:
adzan, “sarta sim kuring miharepna”, pangandika Nabi, “Prak anjeun mah
iqomat!”. Dina ieu hadits oge aya ka-DLO’IF-an.
216 -
وَعَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ - رضي الله عنه - قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ - صلى
الله عليه وسلم: «الْمُؤَذِّنُ أَمْلَكُ بِالْأَذَانِ, وَالْإِمَامُ أَمْلَكُ
بِالْإِقَامَةِ». رَوَاهُ ابْنُ عَدِيٍّ وَضَعَّفَهُ.
216 – Ti Abu Huroiroh rodiyallohu
‘anhu anjeuna nguningakeun: Rosululloh shollallohu ‘alaihi wa sallam ngandika,
“Mu’adzin anu langkung ngapimilik kana adzan, sarta imam anu langkung
ngapimilik kana iqomatna”. Hr. Ibnu ‘Adi sarta anjeuna nga-DLO’IF-keunana.
217 -
وَلِلْبَيْهَقِيِّ نَحْوُهُ: عَنْ عَلِيٍّ مِنْ قَوْلِهِ.
217 – Sarta dina riwayat Al-Baihaqi
sapertos kitu, ti ‘Ali tina cariosanana.
218 -
وَعَنْ أَنَسٍ - رضي الله عنه - قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ - صلى الله عليه
وسلم: «لَا يُرَدُّ الدُّعَاءُ بَيْنَ الْأَذَانِ وَالْإِقَامَةِ». رَوَاهُ
النَّسَائِيُّ, وَصَحَّحَهُ ابْنُ خُزَيْمَةَ.
218 – Ti Anas rodiyallohu ‘anhu anjeuna
sasanggem: Rosululloh shollallohu ‘alaihi wa sallam ngandika, “Moal
ditolak du’a antawis adzan jeung iqomat”. Hr. An-Nasai sarta Ibnu Khuzaimah
nga-SHOHIH-keunana.
219 - وَعَنْ
جَابِرٍ -رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ- أَنَّ
رَسُولَ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- قَالَ:
«مَنْ قَالَ حِينَ يَسْمَعُ النِّدَاءَ: اللَّهُمَّ رَبَّ هَذِهِ الدَّعْوَةِ
التَّامَّةِ, وَالصَّلَاةِ الْقَائِمَةِ, آتِ مُحَمَّدًا الْوَسِيلَةَ
وَالْفَضِيلَةَ, وَابْعَثْهُ مَقَامًا مَحْمُودًا الَّذِي وَعَدْتَهُ, حَلَّتْ
لَهُ شَفَاعَتِي يَوْمَ الْقِيَامَةِ». أَخْرَجَهُ الْأَرْبَعَةُ
219 – Ti Jabir rodiyallohu ‘anhu,
satemena Rosululloh shollallohu ‘alaihi wa sallam ngandika, “Sing
saha anu ngadu’a nalika ngadangu adzan, ALLOOHUMMA ROBBA
HAADZIHID-DA’WATIT-TAAMMAH, WASH-SHOLAATIL-QOOIMAH, AATI MUHAMMADANIL-WASIILATA
WAL-FADHIILAH, WAB’ATSHU MAQOOMAM-MAHMUUDANIL-LADZII WA’ADTAH, mangka halal
pikeun anjeuna syafa’at kaula nalika dintenan qiyamat”. Hr. Imam anu
opat.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar