Powered By Blogger

Senin, 16 Februari 2015

WAKTU SHALAT WAJIB (Bagian Ketiga)

Sholat Awal Waktu
183- وَعَنْ اِبْنِ مَسْعُودٍ - رضي الله عنه - قَالَ: قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ - صلى الله عليه وسلم - - أَفْضَلُ اَلْأَعْمَالِ اَلصَّلَاةُ فِي أَوَّلِ وَقْتِهَا - رَوَاهُ اَلتِّرْمِذِيُّ, وَالْحَاكِمُ. وَصَحَّحَاهُ. وَأَصْلُهُ فِي "اَلصَّحِيحَيْنِ".
183 – Ti Ibnu Mas’ud rodiyallohu ‘anhu anjeuna nguningakeun: Rosululloh shollallohu ‘alaihi wa sallam ngandika, “Amalan anu pangutamina nyaeta sholat diawal waktu”. Hr. At-Tirmidzi, Al-Hakim, kalih aranjeuna ngashohihkeunana, sarta asalna dina “Ash-Shohihain”.
184- وَعَنْ أَبِي مَحْذُورَةَ - رضي الله عنه - أَنَّ اَلنَّبِيَّ - صلى الله عليه وسلم - قَالَ: - أَوَّلُ اَلْوَقْتِ رِضْوَانُ اَللَّهُ, وَأَوْسَطُهُ رَحْمَةُ اَللَّهِ; وَآخِرُهُ عَفْوُ اَللَّهِ - أَخْرَجَهُ اَلدَّارَقُطْنِيُّ بِسَنَدٍ ضَعِيفٍ جِدًّا.
184 – Ti Abu Mahdzuroh rodiyallohu ‘anhu, Saenyana Nabi shollallohu ‘alaihi wa sallam anjeun ngandika, “Awal waktu teh ridwanalloh, tengah waktu teh rohmatulloh, sarta akhir waktu teh ‘afwulloh”. Hr. Ad-Daroquthni kalawan SANAD DLO’IF PISAN.
185- وَلِلتِّرْمِذِيِّ مِنْ حَدِيثِ اِبْنِ عُمَرَ نَحْوُهُ, دُونَ اَلْأَوْسَطِ, وَهُوَ ضَعِيفٌ أَيْضًا.
185 – Sarta dina riwayat At-Tirmidzi dina hadits Ibnu ‘Umar sapertos kitu, bari henteu nyebatkeun “tengah waktu”, ieu oge DLO’IF.
Syarah al-Hadits
وَأَخْرَجَ أَحْمَدُ وَالتِّرْمِذِيُّ وَحَسَّنَهُ ، وَابْنُ مَاجَهٍ عَنْ أَبِيْ هُرَيْرَةَ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ قَالَ : قَالَ رَسُوْلُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : قَالَ اللهُ : ابْنَ آدَمَ تَفَرَّغْ لِعِبَادَتِيْ أَمْلَأْ صَدْرَكَ غِنًى وَأَسُدَّ فَقْرَكَ وَإِنْ لَا تَفْعَلْ مَلَأْتُ صَدْرَكَ شُغْلَا وَلَمْ أَسُدَّ فَقْرَكَ.
Sarta Imam Ahmad kalih at Tirmidzi nga-hasan-keun, Ibnu Majah ti Abu Huroiroh rodiyallohu ‘anhu, anjeunna sasanggem: Rosululloh shollallohu ‘alaihi wa sallam ngandika: “Alloh ngadawuh: Wahey Ibnu Adam! rinehkeun (waktu, tempat jeung hate) pikeun ibadah ka Kami (ulah rurusuhan) tinangtu Kami bakal minuhan hate anjeun ku kasugemaan jeung Kami bakal nutup panto kasusah anjeun. Lamun aranjeun teu milampah kitu mangka Kami bakal minuhan kahirupan aranjeun ku kasibukan jeung Kami moal nutup panto kasusah anjeun.” Ad Durul Mantsur fi Tafsir bil Ma-tsur seratan As Suyuti: 13: 675﴿

Sholat Shubuh
186- وَعَنْ اِبْنِ عُمَرَ رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهُمَا أَنَّ رَسُولَ اَللَّهِ - صلى الله عليه وسلم - قَالَ: - لَا صَلَاةَ بَعْدَ اَلْفَجْرِ إِلَّا سَجْدَتَيْنِ - أَخْرَجَهُ اَلْخَمْسَةُ, إِلَّا النَّسَائِيُّ. وَفِي رِوَايَةِ عَبْدِ اَلرَّزَّاقِ: - لَا صَلَاةَ بَعْدَ طُلُوعِ اَلْفَجْرِ إِلَّا رَكْعَتَيْ اَلْفَجْرِ -.
186 – Ti Ibnu ‘Umar rodiyallohu ‘anhuma, sayaktosna Rosululloh shollallohu ‘alaihi wa sallam ngandika, “Henteu aya sholat saba’da sholat fajar kajaba dua roka’at”. Hr. Imam anu lima kajaba An-Nasai. Sarta dina riwayat ‘Abdurrozzaq: “Henteu aya sholat saba’da meletékna fajar kajaba dua roka’at fajar”.
187- وَمِثْلُهُ لِلدَّارَقُطْنِيّ عَنْ اِبْنِ عَمْرِوِ بْنِ اَلْعَاصِ.
187 – Sarta anu samisilna dina riwayat Ad-Daroquthni ti Ibnu ‘Amr bin Al-‘Ash.
Syarah al-Hadits
وَالْحَدِيثُ دَلِيلٌ عَلَى تَحْرِيمِ النَّافِلَةِ بَعْدَ طُلُوعِ الْفَجْرِ قَبْلَ صَلَاتِهِ إلَّا سُنَّةَ الْفَجْرِ.
Hadits ieu [187] janten dalil haramna sholat sunat [nafilah] saba’da meletékna fajar (waktos tahajjud) sateuacan sholat shubuhna kajaba sholat sunat fajar (qobla shubuh). {Kitab Subulus-Salam, jilid I, }

Sholat khusus Nabi
188- وَعَنْ أَمْ سَلَمَةَ رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهَا قَالَتْ: - صَلَّى رَسُولُ اَللَّهِ - صلى الله عليه وسلم - اَلْعَصْرَ, ثُمَّ دَخَلَ بَيْتِي, فَصَلَّى رَكْعَتَيْنِ, فَسَأَلْتُهُ, فَقَالَ: "شُغِلْتُ عَنْ رَكْعَتَيْنِ بَعْدَ اَلظُّهْرِ, فَصَلَّيْتُهُمَا اَلْآنَ", قُلْتُ: أَفَنَقْضِيهِمَا إِذَا فَاتَتْنَا? قَالَ: "لَا" - أَخْرَجَهُ أَحْمَدُ.
188 – Ti Ummu Salamah rodiyallohu ‘anha anjeuna sasanggem: Rosululloh shollallohu ‘alaihi wa sallam sholat ‘ashar lajeng lebet ka rorompok sim kuring lajeng sholat dua roka’at, mangka sim kuring tumaros ka anjeuna, pangandika Nabi: “Kaula disibukkeun tina dua roka’at saba’da dzuhur, mangka kaula sholatna ayeuna”. Sim kuring [Ummu Salamah] tumaros: “Manawi abdi sadaya kedah qodho nalika kalangkung?”, waler Nabi: “Henteu kedah”. Hr. Ahmad.
189- وَلِأَبِي دَاوُدَ عَنْ عَائِشَةَ بِمَعْنَاهُ.
189 – Sarta dina riwayat Abu Daud ti ‘Aisyah kalawan ma’nana (sapertos kitu).
Syarah al-Hadits
عَنْ عَائِشَةَ: أَنَّهُ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ كَانَ يُصَلِّي بَعْدَ الْعَصْرِ وَيَنْهَى عَنْهَا ، وَيُوَاصِلُ وَيَنْهَى عَنْ الْوِصَالِ. أخرجه أبو داود.

Ti ‘Aisyah rodiyallohu ‘anha, Sayaktosna Nabi shollallohu ‘alaihi wa sallam kabuktosan sholat saba’da ‘Ashar bari ngawagel tina padamelan eta, sarta anjeuna nga-washol-keun bari ngawagel tina padamelan eta. Hr. Abu Dawud. {Kitab Subulus-Salam, jilid I, }

Tidak ada komentar:

Posting Komentar