كِتَابُ
الصَّلَاةِ
Kitab ash-Sholat
بَابُ
الْمَوَاقِيتِ
Bab Waktu-waktu Sholat
163 - عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَمْرِوٍ رَضِيَ اللَّهُ
عَنْهُمَا; أَنَّ نَبِيَّ اللَّهِ - صلى الله عليه وسلم - قَالَ: «وَقْتُ
الظُّهْرِ إِذَا زَالَتْ الشَّمْسُ, وَكَانَ ظِلُّ الرَّجُلِ كَطُولِهِ مَا لَمْ
يَحْضُرِ الْعَصْرُ, وَوَقْتُ الْعَصْرِ مَا لَمْ تَصْفَرَّ الشَّمْسُ, وَوَقْتُ
صَلَاةِ الْمَغْرِبِ مَا لَمْ يَغِبْ الشَّفَقُ, وَوَقْتُ صَلَاةِ الْعِشَاءِ
إِلَى نِصْفِ اللَّيْلِ الْأَوْسَطِ, وَوَقْتُ صَلَاةِ الصُّبْحِ مِنْ طُلُوعِ
الْفَجْرِ مَا لَمْ تَطْلُعْ الشَّمْسُ». رَوَاهُ مُسْلِمٌ.
163 – Ti ‘Abdulloh bin ‘Amr rodiyallohu
‘anhuma, satemena Nabi shollallohu ‘alaihi wa sallam ngandika, “Waktu
dzuhur nalika panon poe meh ngulon sarta kalangkang saurang jalma sami
panjangna jeung anjeuna sateuacan sumping waktos ‘Ashar. Waktu ‘Ashar salami
panon poe teu acan ngonengan. Waktu sholat Maghrib salami layung beureum teu
acan ical. Waktos sholat ‘Isya dugikeun ka tengah peuting anu pertengahan.
Jeung waktu sholat shubuh nalika sumping fajar sateuacan meletekna panon poe”. Hr. Muslim.
Syarah al-Hadits
"... مَا بَيْنَ هَذَيْنِ الْوَقْتَيْنِ
وَقْتٌ."
“... di antawis dua waktu teh waktu sholat”. Hr. Al-Baihaqi,
Sunan al-Kubro li Al-Baihaqi: I: 366, no. 1786; Al-Hakim, Abu Dawud, jrrd.
164 - وَلَهُ مِنْ حَدِيثِ بُرَيْدَةَ فِي
اَلْعَصْرِ: ( وَالشَّمْسُ بَيْضَاءُ نَقِيَّةٌ ).
164 – Dumasar riwayat anjeuna (Muslim) hadits ti Buroidah
ngeunaan sholat ‘Ashar: (...Jeung panon poe nalika masih keneh bodas).
165 - وَمِنْ حَدِيثِ أَبِي مُوسَى: (
وَالشَّمْسُ مُرْتَفِعَةٌ ).
165 – Sarta dina hadits Abi Musa: (...Sarta panon poe (masih)
di luhur).
166 - وَعَنْ أَبِي بَرْزَةَ
الْأَسْلَمِيِّ قَالَ: ( كَانَ رَسُولُ اَللَّهِ صلى الله عليه وسلم يُصَلِّيَ
اَلْعَصْرَ ثُمَّ يَرْجِعُ أَحَدُنَا إِلَى رَحْلِهِ فِي أَقْصَى
اَلْمَدِينَةِ وَالشَّمْسُ حَيَّةٌ وَكَانَ يَسْتَحِبُّ أَنْ
يُؤَخِّرَ مِنْ اَلْعِشَاءِ وَكَانَ يَكْرَهُ اَلنَّوْمَ قَبْلَهَا وَالْحَدِيثَ
بَعْدَهَا وَكَانَ يَنْفَتِلُ مِنْ صَلَاةِ اَلْغَدَاةِ حِينَ يَعْرِفُ
اَلرَّجُلُ جَلِيسَهُ وَيَقْرَأُ بِالسِّتِّينَ إِلَى اَلْمِائَةِ )
مُتَّفَقٌ عَلَيْهِ.
166
– Ti Abu Barzah al-Aslamiy rodiyallohu ‘anhu anjeuna nguningakeun:
Kabuktosan Rosululloh shollallohu ‘alaihi wa sallam sholat ‘Ashar lajeng
mulih saurang diantawis abdi sadaya ka padumukanana di tungtung Madinah bari
panon poe masih panas. Nabi sok ngaakhirkeun ‘Isya, anjeuna tara kulem
sateuacana sarta (tara) ngobrol saatosna. Oge Nabi ngalaksanakeun sholat shubuh nalika
saurang jalma uninga jalma gedengeunana, anapon anu diaos 60 dugikeun ka 100
ayat. Hr. Muttafaq
‘Alaihi.
167 - وَعِنْدَهُمَا مِنْ حَدِيثِ جَابِرٍ:
(وَالْعِشَاءَ أَحْيَانًا وَأَحْيَانًا: إِذَا رَآهُمْ اِجْتَمَعُوا عَجَّلَ
وَإِذَا رَآهُمْ أَبْطَئُوا أَخَّرَ وَالصُّبْحَ: كَانَ اَلنَّبِيَّ صلى
الله عليه وسلم يُصَلِّيهَا بِغَلَسٍ).
167 – Dina riwayat duanana (Al-Bukhori kalih Muslim) hadits ti
Jabir rodiyallohu ‘anhu, “Sakapeung anjeuna ngalaksanakeun ‘Isya di awal
waktu oge sakapeung di akhir waktu. Nalika ninggali para shohabat parantos
ngempel, Nabi enggal ngalaksanakeun. Sarta nalika para shohabat katinggali
telat, anjeuna ngaakhirkeunna. Anapon Shubuh Nabi shollallohu ‘alaihi
wa sallam ngalaksanakeunna nalika masih poek”
168 - وَلِمُسْلِمٍ مِنْ حَدِيثِ أَبِي
مُوسَى: ( فَأَقَامَ اَلْفَجْرَ حِينَ اِنْشَقَّ اَلْفَجْرُ وَالنَّاسُ لَا
يَكَادُ يَعْرِفُ بَعْضُهُمْ بَعْضًا ).
168 – Sarta dina riwayat Muslim
hadits ti Abu Musa: “Mangka Shubuh dilaksanakeun nalika terbit fajar bari
jalma-jalma henteu uninga sapalih ka nu sapalihna deui.” Wastaghfirulloh, Walhamdulillah,
Wallohu A’lam.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar