بَابُ
الْحَيْضِ
Bab Haidl
149 -
عَنْ عَائِشَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهَا قَالَتْ: إِنَّ فَاطِمَةَ بِنْتَ أَبِي
حُبَيْشٍ كَانَتْ تُسْتَحَاضُ, فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ - صلى الله عليه وسلم:
«إِنَّ دَمَ الْحَيْضِ دَمٌ أَسْوَدُ يُعْرَفُ, فَإِذَا كَانَ ذَلِكَ فَأَمْسِكِي
مِنَ الصَّلَاةِ, فَإِذَا كَانَ الْآخَرُ فَتَوَضَّئِي, وَصَلِّي». .
149 – ti ‘Aisyah rodiyallohu ‘anha anjeuna
sasanggem: Saenyana Fatimah binti Abi Hubaits istihadloh, mangka
Rosululloh shollallohu ‘alaihi wa sallam ngandika, “Satemena getih
haidl getih anu hideung kauninga, mangka nalika kabuktosan anjeun teh kitu mangka
prak eureunan sholat, jeung nalika kabuktosan (getih) anu lian mangka prak
anjeun wudlu lajeng sholat.” Hr. Abu Daud, An-Nasai, dishohihkeun
ku Ibnu Hibban kalih Al-Hakim, anapon Abu Hatim ngaingkaran ieu hadits.
150 - وَفِي حَدِيثِ أَسْمَاءَ بِنْتِ عُمَيْسٍ
عِنْدَ أَبِي دَاوُدَ: لِتَجْلِسْ فِي مِرْكَنٍ, فَإِذَا رَأَتْ صُفْرَةً فَوْقَ
الْمَاءِ, فَلْتَغْتَسِلْ لِلظُّهْرِ وَالْعَصْرِ غُسْلًا وَاحِدًا, وَتَغْتَسِلْ
لِلْمَغْرِبِ وَالْعِشَاءِ غُسْلًا وَاحِدًا, وَتَغْتَسِلْ لِلْفَجْرِ غُسْلًا,
وَتَتَوَضَّأْ فِيمَا بَيْنَ ذَلِكَ.
150 – Sarta dina hadits Asma binti
‘Umaits riwayat Abu Daud: Sangkan anjeuna (Asma) calik dina bejana (wadah),
mangka nalika anjeuna (Asma) ninggali warna koneng luhureun cai mangka prak
anjeuna mandi sakali pikeun dzuhur jeung ‘ashar, jeung prak anjeuna mandi
sakali pikeun shubuh, sarta prak wudlu antawis waktos-waktos eta.
Syarah al-Hadits
Hadits ke-150 tidak shah, dan tidak
shahih semua hadits-hadits yang mewajibkan mandi atas perempuan yang
istihadhoh. Hanya ada hadits-hadits yang mustahabkan mandi seperti
hadits-hadits ke-151 dan 152. Tarjamah bulughul-Maram A. Hassan, hlm.105.
Istihadloh
151 - وَعَنْ حَمْنَةَ بِنْتِ جَحْشٍ قَالَتْ: كُنْتُ أُسْتَحَاضُ حَيْضَةً
كَبِيرَةً شَدِيدَةً, فَأَتَيْتُ النَّبِيَّ - صلى الله عليه وسلم - أَسْتَفْتِيهِ,
فَقَالَ: «إِنَّمَا هِيَ رَكْضَةٌ مِنَ الشَّيْطَانِ, فَتَحَيَّضِي سِتَّةَ أَيَّامٍ,
أَوْ سَبْعَةً, ثُمَّ اغْتَسِلِي, فَإِذَا اسْتَنْقَأْتِ فَصَلِّي أَرْبَعَةً وَعِشْرِينَ,
أَوْ ثَلَاثَةً وَعِشْرِينَ, وَصُومِي وَصَلِّي, فَإِنَّ ذَلِكَ يُجْزِئُكَ, وَكَذَلِكَ
فَافْعَلِي كَمَا تَحِيضُ النِّسَاءُ, فَإِنْ قَوِيتِ عَلَى أَنْ تُؤَخِّرِي الظُّهْرَ
وَتُعَجِّلِي الْعَصْرَ, ثُمَّ تَغْتَسِلِي حِينَ تَطْهُرِينَ وَتُصَلِّينَ الظُّهْرَ
وَالْعَصْرِ جَمِيعًا, ثُمَّ تُؤَخِّرِينَ الْمَغْرِبَ وَتُعَجِّلِينَ الْعِشَاءِ,
ثُمَّ تَغْتَسِلِينَ وَتَجْمَعِينَ بَيْنَ الصَّلَاتَيْنِ, فَافْعَلِي. وَتَغْتَسِلِينَ
مَعَ الصُّبْحِ وَتُصَلِّينَ». قَالَ: «وَهُوَ أَعْجَبُ الْأَمْرَيْنِ إِلَيَّ». رَوَاهُ
الْخَمْسَةُ إِلَّا النَّسَائِيَّ, وَصَحَّحَهُ التِّرْمِذِيُّ, وَحَسَّنَهُ الْبُخَارِيُّ.
151 – ti Hamnah bin Jahsyin rodiyallohu
‘anha anjeuna nguningakeun: Sim kuring kantos istihadloh seueur bari parna,
mangka sim kuring nyuhunkeun fatwa ka Nabi shollallohu ‘alaihi wa sallam, Nabi
ngandika, “Taya lian eta mah gogoda ti syetan, mangka prak anjeun haidl
genep atawa tujuh dinten lajeng mandi. Nalika anjeun beresih prak sholat 24
atanapi 23 dinten, jeung prak shaum kalih sholat (sunat), alatan perkara eta
cekap pikeun anjeun. Pidamel perkara eta sakumaha haidl-haidlna istri. Upami
anjeun kuat pikeun ngaakhirkeun dzuhur jeung ngaawalkeun ‘ashar lajeng prak
mandi nalika beresih (samentawis), lajeng anjeun sholat dzuhur jeung ‘ashar
dijama’. Teras ngaakhirkeun maghrib sarta ngaawalkeun ‘isya, lajeng anjeun
mandi sarta ngajama’ antara dua sholat, prak pidamel. Anjeun mandi pikeun
shubuh lajeng sholat.” Lajeng pangandika Nabi, “Eta perkara anu langkung
dipicinta ku kaula.” Hr. Al-Khomsah kajaba An-Nasai, At-Tirmidzi ngashohihkeun
sarta Al-Bukhori ngahasankeun.
Syarah al-Hadits
Perbuatan-perbuatan
yang jahat, angan-angan yang jelek, terganggunya kesehatan dan lain-lain yang
sebangsanya itu sering disandarkan kepada syaithan,dan dikatakan perbuatan
syaithan. Tarjamah
bulughul-Maram A. Hassan, hlm.106.
Lantaran
Rasulullah gantungkan mandi kepada kesanggupan perempuan itu, dan lantaran cara
itu lebih disukai oleh Rasulullah saw. daripada lainnya, dan lantaran
Rasulullah saw. sudah wajibkan perempuan istihadlah wudlu sahaja buat tiap-tiap
sembahyang (lihat hadits ke 74 dan 153), maka mandi itu tidak dapat dianggap
wajib. Tarjamah
bulughul-Maram A. Hassan, hlm.106-107.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar