Powered By Blogger

Senin, 16 Februari 2015

HAIDH / HAIDL dan ISTIHADHAH / ISTIHADLAH

بَابُ الْحَيْضِ
Bab Haidl

149 - عَنْ عَائِشَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهَا قَالَتْ: إِنَّ فَاطِمَةَ بِنْتَ أَبِي حُبَيْشٍ كَانَتْ تُسْتَحَاضُ, فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ - صلى الله عليه وسلم: «إِنَّ دَمَ الْحَيْضِ دَمٌ أَسْوَدُ يُعْرَفُ, فَإِذَا كَانَ ذَلِكَ فَأَمْسِكِي مِنَ الصَّلَاةِ, فَإِذَا كَانَ الْآخَرُ فَتَوَضَّئِي, وَصَلِّي». .
149 – ti ‘Aisyah rodiyallohu ‘anha anjeuna sasanggem: Saenyana Fatimah binti Abi Hubaits istihadloh, mangka Rosululloh shollallohu ‘alaihi wa sallam ngandika, “Satemena getih haidl getih anu hideung kauninga, mangka nalika kabuktosan anjeun teh kitu mangka prak eureunan sholat, jeung nalika kabuktosan (getih) anu lian mangka prak anjeun wudlu lajeng sholat. Hr. Abu Daud, An-Nasai, dishohihkeun ku Ibnu Hibban kalih Al-Hakim, anapon Abu Hatim ngaingkaran ieu hadits.

150 - وَفِي حَدِيثِ أَسْمَاءَ بِنْتِ عُمَيْسٍ عِنْدَ أَبِي دَاوُدَ: لِتَجْلِسْ فِي مِرْكَنٍ, فَإِذَا رَأَتْ صُفْرَةً فَوْقَ الْمَاءِ, فَلْتَغْتَسِلْ لِلظُّهْرِ وَالْعَصْرِ غُسْلًا وَاحِدًا, وَتَغْتَسِلْ لِلْمَغْرِبِ وَالْعِشَاءِ غُسْلًا وَاحِدًا, وَتَغْتَسِلْ لِلْفَجْرِ غُسْلًا, وَتَتَوَضَّأْ فِيمَا بَيْنَ ذَلِكَ.
150 – Sarta dina hadits Asma binti ‘Umaits riwayat Abu Daud: Sangkan anjeuna (Asma) calik dina bejana (wadah), mangka nalika anjeuna (Asma) ninggali warna koneng luhureun cai mangka prak anjeuna mandi sakali pikeun dzuhur jeung ‘ashar, jeung prak anjeuna mandi sakali pikeun shubuh, sarta prak wudlu antawis waktos-waktos eta.

Syarah al-Hadits
Hadits ke-150 tidak shah, dan tidak shahih semua hadits-hadits yang mewajibkan mandi atas perempuan yang istihadhoh. Hanya ada hadits-hadits yang mustahabkan mandi seperti hadits-hadits ke-151 dan 152. Tarjamah bulughul-Maram A. Hassan, hlm.105.

Istihadloh
151 - وَعَنْ حَمْنَةَ بِنْتِ جَحْشٍ قَالَتْ: كُنْتُ أُسْتَحَاضُ حَيْضَةً كَبِيرَةً شَدِيدَةً, فَأَتَيْتُ النَّبِيَّ - صلى الله عليه وسلم - أَسْتَفْتِيهِ, فَقَالَ: «إِنَّمَا هِيَ رَكْضَةٌ مِنَ الشَّيْطَانِ, فَتَحَيَّضِي سِتَّةَ أَيَّامٍ, أَوْ سَبْعَةً, ثُمَّ اغْتَسِلِي, فَإِذَا اسْتَنْقَأْتِ فَصَلِّي أَرْبَعَةً وَعِشْرِينَ, أَوْ ثَلَاثَةً وَعِشْرِينَ, وَصُومِي وَصَلِّي, فَإِنَّ ذَلِكَ يُجْزِئُكَ, وَكَذَلِكَ فَافْعَلِي كَمَا تَحِيضُ النِّسَاءُ, فَإِنْ قَوِيتِ عَلَى أَنْ تُؤَخِّرِي الظُّهْرَ وَتُعَجِّلِي الْعَصْرَ, ثُمَّ تَغْتَسِلِي حِينَ تَطْهُرِينَ وَتُصَلِّينَ الظُّهْرَ وَالْعَصْرِ جَمِيعًا, ثُمَّ تُؤَخِّرِينَ الْمَغْرِبَ وَتُعَجِّلِينَ الْعِشَاءِ, ثُمَّ تَغْتَسِلِينَ وَتَجْمَعِينَ بَيْنَ الصَّلَاتَيْنِ, فَافْعَلِي. وَتَغْتَسِلِينَ مَعَ الصُّبْحِ وَتُصَلِّينَ». قَالَ: «وَهُوَ أَعْجَبُ الْأَمْرَيْنِ إِلَيَّ». رَوَاهُ الْخَمْسَةُ إِلَّا النَّسَائِيَّ, وَصَحَّحَهُ التِّرْمِذِيُّ, وَحَسَّنَهُ الْبُخَارِيُّ.
151 – ti Hamnah bin Jahsyin rodiyallohu ‘anha anjeuna nguningakeun: Sim kuring kantos istihadloh seueur bari parna, mangka sim kuring nyuhunkeun fatwa ka Nabi shollallohu ‘alaihi wa sallam, Nabi ngandika, “Taya lian eta mah gogoda ti syetan, mangka prak anjeun haidl genep atawa tujuh dinten lajeng mandi. Nalika anjeun beresih prak sholat 24 atanapi 23 dinten, jeung prak shaum kalih sholat (sunat), alatan perkara eta cekap pikeun anjeun. Pidamel perkara eta sakumaha haidl-haidlna istri. Upami anjeun kuat pikeun ngaakhirkeun dzuhur jeung ngaawalkeun ‘ashar lajeng prak mandi nalika beresih (samentawis), lajeng anjeun sholat dzuhur jeung ‘ashar dijama’. Teras ngaakhirkeun maghrib sarta ngaawalkeun ‘isya, lajeng anjeun mandi sarta ngajama’ antara dua sholat, prak pidamel. Anjeun mandi pikeun shubuh lajeng sholat.” Lajeng pangandika Nabi, “Eta perkara anu langkung dipicinta ku kaula.” Hr. Al-Khomsah kajaba An-Nasai, At-Tirmidzi ngashohihkeun sarta Al-Bukhori ngahasankeun.

Syarah al-Hadits
          Perbuatan-perbuatan yang jahat, angan-angan yang jelek, terganggunya kesehatan dan lain-lain yang sebangsanya itu sering disandarkan kepada syaithan,dan dikatakan perbuatan syaithan. Tarjamah bulughul-Maram A. Hassan, hlm.106.


Lantaran Rasulullah gantungkan mandi kepada kesanggupan perempuan itu, dan lantaran cara itu lebih disukai oleh Rasulullah saw. daripada lainnya, dan lantaran Rasulullah saw. sudah wajibkan perempuan istihadlah wudlu sahaja buat tiap-tiap sembahyang (lihat hadits ke 74 dan 153), maka mandi itu tidak dapat dianggap wajib. Tarjamah bulughul-Maram A. Hassan, hlm.106-107.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar