Powered By Blogger

Jumat, 06 Maret 2015

KAIFIYAH (TATA CARA) SHALAT FARDHU (LIMA WAKTU/ WAJIB)

Hadits ngeunaan Kisah Hiji Sahabat anu Sholatna henteu tuma’ninah
عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ ، أَنَّ رَسُولَ اللهِ صلى الله عليه وسلم دَخَلَ الْمَسْجِدَ فَدَخَلَ رَجُلٌ فَصَلَّى فَسَلَّمَ عَلَى النَّبِيِّ صلى الله عليه وسلم فَرَدَّ وَقَالَ ارْجِعْ فَصَلِّ فَإِنَّكَ لَمْ تُصَلِّ فَرَجَعَ يُصَلِّي كَمَا صَلَّى ثُمَّ جَاءَ فَسَلَّمَ عَلَى النَّبِيِّ صلى الله عليه وسلم فَقَالَ ارْجِعْ فَصَلِّ فَإِنَّكَ لَمْ تُصَلِّ ثَلاَثًا فَقَالَ وَالَّذِي بَعَثَكَ بِالْحَقِّ مَا أُحْسِنُ غَيْرَهُ فَعَلِّمْنِي فَقَالَ إِذَا قُمْتَ إِلَى الصَّلاَةِ فَكَبِّرْ ثُمَّ اقْرَأْ مَا تَيَسَّرَ مَعَكَ مِنَ الْقُرْآنِ ثُمَّ ارْكَعْ حَتَّى تَطْمَئِنَّ رَاكِعًا ثُمَّ ارْفَعْ حَتَّى تَعْتَدِلَ قَائِمًا ثُمَّ اسْجُدْ حَتَّى تَطْمَئِنَّ سَاجِدًا ثُمَّ ارْفَعْ حَتَّى تَطْمَئِنَّ جَالِسًا وَافْعَلْ ذَلِكَ فِي صَلاَتِكَ كُلِّهَا. ﴿الجامع الصحيح: 1: 192-193 ر 757﴾
Ti Abi Huroiroh rodiyallohu ‘anhu, satemena Rosululloh shollallohu ‘alaihi wa sallam lebet ka hiji masjid, lajeng lebet oge hiji pameget teras sholat, eta pameget uluk salam ka Nabi mangka ku Nabi diwaler lajeng ngandika, “Balikan deui! Sholat! Satemena anjeun teu acan sholat!.” Mangka eta pameget malikan deui sholatna sakumaha tadi anjeuna parantos sholat, lajeng nepangan deui ka Nabi bari uluk salam, Nabi ngandika deui, “Balikan deui! Sholat! Satemena anjeun teu acan sholat!.” Dugikeun ka tilu uihan. Mangka eta pameget cumarios: “Demi Anu parantos ngutus anjeun kalayan nyandak al-haq, simkuring teu tiasa langkung sae lian ti sholat nembe, mangka ajarkeun ka simkuring.” Nabi ngandika, “Nalika anjeun ngadeg bade sholat, prak takbir! Lajeng aos surat anu gampil tina Al-Qur’an. Lajeng prak ruku’ dugikeun ka ruku’na tumaninah!. Lajeng cengkat dugikeun ka ngadeg i’tidal!. Lajeng sujud dugikeun ka sujudna tumaninah!. Lajeng cengkat dugikeun ka calikna tumaninah!. Sarta pidamel eta perkara dina sholat anjeun sadayana.” Shohih Al-Buhoriy: 1: 192-193 no.757﴿

     2.            Mayun ka qiblat badè ngalaksanakeun sholat
إِذَا قُمْتَ إِلَى الصَّلاَةِ فَأَسْبِغِ الْوُضُوءَ ثُمَّ اسْتَقْبِلِ الْقِبْلَةَ فَكَبِّرْ . . . ﴿الجامع الصحيح: 8: 69 ر 6251﴾
“Nalika anjeun bade ngalaksanakeun sholat mangka sampurnakeun wudlu lajeng mayun ka qiblat mangka prak takbir . . . .” Hadits riwayat Shohih Al-Buhoriy: 8: 69 no.6251﴿

     3.            Ngadeg badé ngalaksanakeun sholat
عَنْ عِمْرَانَ بْنِ حُصَيْنٍ ، رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ ، قَالَ كَانَتْ بِي بَوَاسِيرُ فَسَأَلْتُ النَّبِيَّ : عَنِ الصَّلاَةِ فَقَالَ صَلِّ قَائِمًا فَإِنْ لَمْ تَسْتَطِعْ فَقَاعِدًا فَإِنْ لَمْ تَسْتَطِعْ فَعَلَى جَنْبٍ. ﴿الجامع الصحيح: 2: 60 ر 1117﴾
Ti ‘Imron bin Hushoin rodiyallohu ‘anhu, anjeuna sasanggem: Simkuring katerap panyawat ‘wasir’ mangka simkuring tumaros ka Nabi perkawis sholat, anjeuna ngandika: “Prak sholat bari ngadeg, upami teu tiasa prak bari calik, upami teu tiasa prak bari nyangkere (mayun ka qiblat).”

     4.            Nangtoskeun Niat Sateuacan Sholat
إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّاتِ . . . ﴿الجامع الصحيح: 1: 2 ر 1﴾
“Taya lian amalan-amalan teh dibarengan ku niat. . . .” Hadits riwayat Shohih Al-Bukhoriy: 1: 2 no.1﴿
     5.            Takbirotul-Ihrom
عَنْ أَبِيْ هُرَيْرَةَ يَقُولُ كَانَ رَسُولُ اللهِ صلى الله عليه وسلم إِذَا قَامَ إِلَى الصَّلاَةِ يُكَبِّرُ حِينَ يَقُومُ . . .
Ti Abi Huroiroh anjeuna sasanggem: “Kabuktosan Rosululloh shollallohu ‘alaihi wa sallam nalika bade ngalaksanakeun sholat anjeuna takbir nalika ngadeg ....” Shohih Al-Buhoriy no.789﴿

     6.            Diantawis kaifiyah ngangkat dua panangan nalika takbir
عَنْ سَالِمِ بْنِ عَبْدِ اللهِ ، عَنْ أَبِيهِ ، أَنَّ رَسُولَ اللهِ صلى الله عليه وسلم كَانَ يَرْفَعُ يَدَيْهِ حَذْوَ مَنْكِبَيْهِ إِذَا افْتَتَحَ الصَّلاَةَ ، وَإِذَا كَبَّرَ لِلرُّكُوعِ ، وَإِذَا رَفَعَ رَأْسَهُ مِنَ الرُّكُوعِ رَفَعَهُمَا كَذَلِكَ أَيْضًا وَقَالَ سَمِعَ اللَّهُ لِمَنْ حَمِدَهُ رَبَّنَا وَلَكَ الْحَمْدُ ، وَكَانَ لاَ يَفْعَلُ ذَلِكَ فِي السُّجُودِ. ﴿الجامع الصحيح: 1: 187 ر 735﴾
Ti Salim bin ‘Abdillah, ti ramana, satemena Rosululloh shollallohu ‘alaihi wa sallam kabuktosan ngangkat dua panangana sajajar sareng dua tarajuna nalika ngawitan sholat, nalika takbir kana ruku’, sarta nalika ngangkat mastakana tina ruku’ anjeuna ngangkat oge dua panangana bari ngedalkeun Sami’aLloohu liman hamidahu, Robbanaa lakal-hamdu. Sarta kabuktosan anjeuna henteu midamel sapertos kitu dina sujud. Hadits riwayat Shohih Al-Buhoriy: 1: 187 no.735﴿
عَنْ نَافِعٍ أَنَّ ابْنَ عُمَرَ كَانَ إِذَا دَخَلَ فِي الصَّلاَةِ كَبَّرَ وَرَفَعَ يَدَيْهِ ، وَإِذَا رَكَعَ رَفَعَ يَدَيْهِ ، وَإِذَا قَالَ سَمِعَ اللَّهُ لِمَنْ حَمِدَهُ رَفَعَ يَدَيْهِ ، وَإِذَا قَامَ مِنَ الرَّكْعَتَيْنِ رَفَعَ يَدَيْهِ وَرَفَعَ ذَلِكَ ابْنُ عُمَرَ إِلَى نَبِيِّ اللهِ صلى الله عليه وسلم.
Ti Nafi’, satemena Ibnu ‘Umar kabuktosan upami ngawitan sholat anjeuna takbir bari ngangkat dua panangana, nalika ruku’ ngangkat dua panangana, nalika ngedalkeun Sami’aLloohu liman hamidahu ngangkat dua panangana, sarta nalika ngadeg tina roka’at kadua anjeuna ngangkat dua panangana, Ibnu ‘Umar midamel sapertos kitu teh ti Nabi shollallohu ‘alaihi wa sallam. Shohih Al-Bukhori﴿

     7.            Nyimpen panangan tengen luhureun panangan kiwa nalika sidakep
وَ فِيْ رِوَايَةٍ لِأَحْمَدَ وَ أَبِيْ دَاوُدَ : (( ثُمَّ وَضَعَ يَدَهُ اليُمْنَى عَلَى كَفِّهِ اليُسْرَى وَ الرُّسْغِ وَ السَّاعِدِ ))
Sarta dina riwayat Ahmad kalih Abi Dawud: “Lajeng Nabi nyimpen panangan tengen luhureun (tonggong) dampal panangan kiwa, pigeulangna kalih deupa-na ‘hasta’.” Al-Hisaamul-Maahiq: 1: 50﴿

     8.            Ninggali kana pangsujudan bari kaayaan khusyu’
عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ ، أَنَّ رَسُولَ اللهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ كَانَ إِذَا صَلَّى رَفَعَ بَصَرَهُ إِلَى السَّمَاءِ فَنَزَلَتْ {الَّذِينَ هُمْ فِي صَلاَتِهِمْ خَاشِعُونَ} فَطَأْطَأَ رَأْسَهُ. ﴿المستدرك على الصحيحين: 2: 393 ر 3483﴾
Ti Abu Huroiroh rodiyallohu ‘anhu, satemena Rosululloh shollallohu ‘alaihi wa sallam  kabuktosan upami sholat sok ngangkat paninggalina ka langit, mangka turun dawuhan Alloh: {nyaeta aranjeuna dina sholatna khusyu’. Qs.al-Mu’minun [23]: 2} mangka anjeuna nungkulkeun mastakana. Al-Mustadrok ‘ala ash-Shohihain: 2: 393 no.3483﴿





     9.            Diantawis Du’a-du’a iftitah saba’da takbirotul-ihrom
. . . اللَّهُمَّ بَاعِدْ بَيْنِي وَبَيْنَ خَطَايَايَ كَمَا بَاعَدْتَ بَيْنَ الْمَشْرِقِ وَالْمَغْرِبِ اللَّهُمَّ نَقِّنِي مِنَ الْخَطَايَا كَمَا يُنَقَّى الثَّوْبُ الأَبْيَضُ مِنَ الدَّنَسِ اللَّهُمَّ اغْسِلْ خَطَايَايَ بِالْمَاءِ وَالثَّلْجِ وَالْبَرَدِ. ﴿الجامع الصحيح: 1: 189 ر 744﴾
...“Ya Alloh, tebihkeun sim abdi jeung (dosa) kasalahan-kasalahan sim abdi sakumaha Anjeun parantos nebihkeun antawis kulon jeung wetan. Ya Alloh, bersihkeun sim abdi tina (dosa) kasalahan-kasalahan sim abdi sakumaha dibersihkeuna kaen bodas tina kokotor. Ya Alloh, seuseuh (dosa) kasalahan-kasalahan sim abdi ku cai, salju jeung cai ibun.” Shohih Al-Bukhorino.744﴿
. . . وَجَّهْتُ وَجْهِىَ لِلَّذِى فَطَرَ السَّمَوَاتِ وَالأَرْضَ حَنِيفًا وَمَا أَنَا مِنَ الْمُشْرِكِينَ إِنَّ صَلاَتِى وَنُسُكِى وَمَحْيَاىَ وَمَمَاتِى لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ لاَ شَرِيكَ لَهُ وَبِذَلِكَ أُمِرْتُ وَأَنَا مِنَ الْمُسْلِمِينَ اللَّهُمَّ أَنْتَ الْمَلِكُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ أَنْتَ. أَنْتَ رَبِّى وَأَنَا عَبْدُكَ ظَلَمْتُ نَفْسِى وَاعْتَرَفْتُ بِذَنْبِى فَاغْفِرْ لِى ذُنُوبِى جَمِيعًا إِنَّهُ لاَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلاَّ أَنْتَ وَاهْدِنِى لأَحْسَنِ الأَخْلاَقِ لاَ يَهْدِى لأَحْسَنِهَا إِلاَّ أَنْتَ وَاصْرِفْ عَنِّى سَيِّئَهَا لاَ يَصْرِفُ عَنِّى سَيِّئَهَا إِلاَّ أَنْتَ لَبَّيْكَ وَسَعْدَيْكَ وَالْخَيْرُ كُلُّهُ فِى يَدَيْكَ وَالشَّرُّ لَيْسَ إِلَيْكَ أَنَا بِكَ وَإِلَيْكَ تَبَارَكْتَ وَتَعَالَيْتَ أَسْتَغْفِرُكَ وَأَتُوبُ إِلَيْكَ. . . . ﴿صحيح مسلم: 2: 185 ر 1848﴾
... “Sim abdi nyanghareupkeun beungeut kalayan lempeng ka Nu parantos ngayugakeun mangpirang langit katut bumi sarta sim abdi sanes diantawis musyrikin, satemena sholat sim abdi, ‘ibadah sim abdi, hirup sim abdi, kalih maot sim abdi pikeun Alloh Pangeran nu ngurus sadaya alam, teu aya sarekat pikeun Mantena jeung ku perkara eta sim abdi diparentah sarta sim abdi diantawis muslimin. Ya Alloh, Anjeun anu ngapimilik, teu aya pangeran lian ti Anjeun. Anjeun Pangeran sim abdi sarta sim abdi hamba Anjeun, sim abdi dzolim kana diri sarta ngangken kana dosa mangka hapunten dosa sim abdi sadayana, satemena teu aya anu ngahapunten kana mangpirang dosa anging Anjeun sarta paparin sim abdi hidayah pikeun ngahadekeun akhlaq, teu aya nu maparin hidayah pikeun ngahadekeuna anging Anjeun sarta bersihkeun ti sim abdi kagorenganana, teu aya nu ngabersihkeun kagorengana anging Anjeun. Sim abdi nedunan panggero Anjeun kalih ngamulyakeun Anjeun jeung kasaean sadayana dina panangan Anjeun sarta kaawonan sanes ka Anjeun. Sim abdi kagungan Anjeun sarta mulang ka Anjeun. Maha barokah kalih Maha luhung Anjeun, sim abdi neda hapunten sarta tobat ka Anjeun.” Shohih Muslim no.1848﴿
سُبْحَانَكَ اَللّهُمَّ وَ بِحَمْدِكَ وَ تَبَارَكَ اسْمُكَ وَ تَعَالَى جَدُّكَ وَ لَا إِلهَ غَيْرُكَ
“Maha suci Anjeun, ya Alloh, sarta ku Maha pinujina Anjeun, Maha barokahna ‘asma Anjeun, Maha luhungna kadudukan Anjeun, sarta teu aya pangeran lian ti Anjeun.” Al-Mustadrok no.859﴿

10.            Diantawis aosan ta’awwudz sateuacan surat al-fatihah
عَنِ ابْنِ عُمَرَ ؛ كَانَ (عُمَرُ افْتَتَحَ الصَّلاَةَ وَكَبَّرَ ، فَقَالَ : سُبْحَانَك اللَّهُمَّ وَبِحَمْدِكَ ، تَبَارَكَ اسْمُك وَتَعَالَى جَدُّك ، وَلاَ إلَهَ غَيْرُك ، ثُمَّ) يَتَعَوَّذُ يَقُولُ : أَعُوذُ بِاَللَّهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ ، أَوْ أَعُوذُ بِاَللَّهِ السَّمِيعِ الْعَلِيمِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ. ﴿مُصنف ابن أبي شيبة: 1: 237 ر 2472-2473﴾
Ti Ibnu ‘Umar: “Kabuktosan (‘Umar ngawitan sholat lajeng takbir, maos: Subhanaka... lajeng ta’awwudz) ngedalkeun: ‘A’uudzu billaahi minasy-syaithoonir-rojiim’ atanapi ‘A’uudzu billaahis-samii’il-‘aliimi minasy-syaithoonir-rojiim’.Mushonnaf Ibnu Abi Syaibah: 1: 237 no.2472-2473﴿
11.            Maos surat al-fatihah
عَنْ عَائِشَةَ قَالَتْ كَانَ رَسُولُ اللَّهِ –صلى الله عليه وسلم- يَسْتَفْتِحُ الصَّلاَةَ بِالتَّكْبِيرِ وَالْقِرَاءَةَ بِ (الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ). ﴿صحيح مسلم: 2: 54 ر 1138﴾
Ti ‘Aisyah anjeuna sasanggem: “Kabuktosan Rosululloh shollallohu ‘alaihi wa sallam ngamimitian sholat ku takbir oge maos Surat Alhamdulillaahi Robbil-‘Aalamiin. Shohih Muslim: 2: 54 no.1138﴿

12.            Ma’mum henteu maos surat al-fatihah kalih surat al-qur’an anu sanésna nalika imam aosanana di-jahar-keun
عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ ، قَالَ : قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى الله عَليْهِ وسَلَّمَ : إِنَّمَا جُعِلَ الإِمَامُ لِيُؤْتَمَّ بِهِ ، فَإِذَا كَبَّرَ فَكَبِّرُوا ، وَإِذَا قَرَأَ فَأَنْصِتُوا ،. . . ﴿سنن ابن ماجة: 2: 30 ر 846﴾
Ti Abi Huroiroh anjeuna sasauran: Rosululloh shollallohu ‘alaihi wa sallam ngandika, “Imam diangkat taya lian pikeun dituturkeun, mangka nalika takbir prak takbir, sarta nalika imam maos mangka prak aranjeun jempe, ...” Sunan Ibnu Majah: 2: 30 no.846﴿

13.            Imam kalih ma’mum ngedalkeun lafadz ta’min bari di-jahar-keun
عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ ، أَنَّ رَسُولَ اللهِ صلى الله عليه وسلم قَالَ : إِذَا قَالَ الإِمَامُ {غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ ، وَلاَ الضَّالِّينَ} فَقُولُوا آمِينَ ، فَإِنَّهُ مَنْ وَافَقَ قَوْلُهُ قَوْلَ الْمَلاَئِكَةِ غُفِرَ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ. ﴿الجامع الصحيح: 1: 198 ر 782﴾
Ti Abi Huroiroh, satemena Rosululloh shollallohu ‘alaihi wa sallam ngandika, “Upami imam ngedalkeun: {ghoiril-maghdluubi ‘alaihim wa ladl-dlooolliiin} mangka ucapkeun: Aaamiiin, alatan satemena saha bae anu bareng ucapana jeung ucapan malaikat, baris dihapunten dosana anu kalangkung.” Shohih Al-Bukhori: 1: 198 no.782﴿

14.            Maos surat al-qur’an nu sanésna saatos al-fatihah dina dua raka’at munggaran
عَنْ أَبِي قَتَادَةَ، أَنَّ النَّبِيَّ صلى الله عليه وسلم كَانَ يَقْرَأُ فِى الرَّكْعَتَيْنِ الأُولَيَيْنِ مِنَ الظُّهْرِ وَالْعَصْرِ بِفَاتِحَةِ الْكِتَابِ وَسُورَةٍ وَيُسْمِعُنَا الآيَةَ أَحْيَانًا وَيَقْرَأُ فِى الرَّكْعَتَيْنِ الأُخْرَيَيْنِ بِفَاتِحَةِ الْكِتَابِ.
Ti Abi Qotadah, satemena Nabi shollallohu ‘alaihi wa sallam kabuktosan maos dina dzuhur kalih ashar dua roka’at munggaran Surat Fatihatul-Kitab kalih surat (nu lian). Sarta abdi sadaya nguping ayat-ayatna sakapeung sarta dina dua roka’at akhir anjeuna maos Fatihatul-Kitab (hungkul). Shohih Al-Bukhoriy: 1: 197 no.776﴿

15.            Ruku’ kalih kaifiyah-na
. . . وَإِذَا رَكَعَ أَمْكَنَ يَدَيْهِ مِنْ رُكْبَتَيْهِ ثُمَّ هَصَرَ ظَهْرَهُ . . . ﴿الجامع الصحيح: 1: 201 ر 828﴾
... sarta nalika ruku’ anjeuna nyepengkeun dua panangana kana dua tuurna bari ngalempengkeun tonggongna ... . Shohih Al-Bukhori: 1: 201 no.828﴿

عَنْ عَائِشَةَ ، رَضِيَ اللَّهُ عَنْهَا ، قَالَتْ كَانَ النَّبِيُّ صلى الله عليه وسلم يَقُولُ فِي رُكُوعِهِ وَسُجُودِهِ سُبْحَانَكَ اللَّهُمَّ رَبَّنَا وَبِحَمْدِكَ اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِي. ﴿الجامع الصحيح: 1: 201 ر 794﴾
Ti ‘Aisyah rodiyallohu ‘anha anjeuna sasanggem: “Kabuktosan Nabi shollallohu ‘alaihi wa sallam ngadu’a dina ruku’ kalih sujudna: ‘Maha suci Anjeun, ya Alloh, Pangeran abdi sadaya, sarta kumaha pinujina Anjeun, ya Alloh, hapunten sim abdi’.Shohih Al-Bukhori: 1: 201 no.794﴿

16.            I’tidal (cengkat tina ruku’) kalih aosanana
. . . ثُمَّ يُكَبِّرُ حِينَ يَرْكَعُ ثُمَّ يَقُولُ سَمِعَ اللَّهُ لَمِنْ حَمِدَهُ حِينَ يَرْفَعُ صُلْبَهُ مِنَ الرَّكْعَةِ ثُمَّ يَقُولُ وَهُوَ قَائِمٌ رَبَّنَا لَكَ الْحَمْدُ. ﴿الجامع الصحيح: 1: 200 ر 789﴾
. . . lajeng Rosululloh shollallohu ‘alaihi wa sallam takbir nalika ruku’, lajeng ngedalkeun Sami’alloohu liman hamidah nalika ngangkat tulang tonggongna tina ruku’, lajeng nalika anjeuna parantos ngadeg ngedalkeun Robbanaa lakalhamdu. Shohih Al-Bukhhoriy: 1: 200 no.789﴿

عَنْ عَامِرٍ، قَالَ: "لَا يَقُولُ الْقَوْمُ خَلْفَ الْإِمَامِ: سَمِعَ اللَّهُ لِمَنْ حَمِدَهُ، وَلَكِنْ يَقُولُونَ: رَبَّنَا لَكَ الْحَمْدُ"
Ti ‘Amir, anjeuna sasanggem: “Ma’mum pengkereun imam henteu ngedalkeun: Sami’allohu liman hamidah, namung ngedalkeun: Robbanaa lakal-hamdu.Sunan Abu Dawud: 1: 224 no.849. Hasan Maqthu’﴿

17.            Kaifiyah sujud
إِذَا سَجَدَ وَضَعَ رُكْبَتَيْهِ قَبْلَ يَدَيْهِ وَإِذَا نَهَضَ رَفَعَ يَدَيْهِ قَبْلَ رُكْبَتَيْهِ.
Nalika Nabi shollallohu ‘alaihi wa sallam sujud anjeuna nyimpen dua tuurna sateuacan dua panangana sarta nalika cengkat anjeuna ngangkat dua panangana sateuacan dua tuurna. Sunan Abu Dawud, no.838﴿

عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ ، قَالَ : : قَالَ النَّبِيُّ صلى الله عليه وسلم أُمِرْتُ أَنْ أَسْجُدَ عَلَى سَبْعَةِ أَعْظُمٍ عَلَى الْجَبْهَةِ - وَأَشَارَ بِيَدِهِ عَلَى أَنْفِهِ - وَالْيَدَيْنِ وَالرُّكْبَتَيْنِ وَأَطْرَافِ الْقَدَمَيْنِ ، ﴿الجامع الصحيح: 1: 206 ر 812﴾
Ti Ibnu ‘Abbas rodiyallohu ‘anhu, anjeuna sasanggem; Nabi shollallohu ‘alaihi wa sallam ngandika, “Simkuring diparentah pikeun sujud dina tujuh tulang, [1]taar –sarta anjeuna isyarat ku panangana kana pangambungna- [2]dua dampal panangan, [3]dua tuur, [4]dua tungtung sampean.”

18.            Cengkat tina sujud kalih calik antawis dua sujud
عَنْ عُمَرَ قَالَ: مِنْ سُنَّةِ الصَّلَاةِ أَنْ تَنْصِبَ الْقَدَمَ الْيُمْنَى وَاسْتِقْبَالُهُ بِأَصَابِعِهَا الْقِبْلَةَ وَالْجُلُوسُ عَلَى الْيُسْرَى
Ti ‘Umar bin Al-Khoththob rodiyallohu ‘anhu, anjeuna sasanggem: “Kalebet sunnah (conto Rosul) dina sholat: nancebkeun tungtung sampean tengen kalih nyanghareupkeun rema-remana ka qiblat sarta calik dina luhureun (paha) nu kiwa.” Sunan An-Nasai: 4: 375 no.1146﴿

عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ أَنَّ النَّبِىَّ كَانَ يَقُولُ بَيْنَ السَّجْدَتَيْنِ: اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِى وَارْحَمْنِى وَاجْبُرْنِى وَاهْدِنِى وَارْزُقْنِى.
Ti Ibnu ‘Abbas, satemena Nabi shollallohu ‘alaihi wa sallam kabuktosan ngadu’a (nalika calik) antawis dua sujud: “Ya Alloh, hapunten sim abdi, pikanyaah sim abdi, paparin sim abdi kacukupan, paparin sim abdi pituduh, kalih paparin sim abdi rizqi.” Sunan At-Tirmidzi: 1: 498 no.285﴿
19.            Cengkat tina roka’at kahiji kana roka’at kadua
عَنِ بْنِ عُمَرَ أَنَّهُ كَانَ يَقُوْمُ إِذَا رَفَعَ رَأْسَهُ مِنَ السَّجْدَةِ مُعْتَمِدًا عَلَى يَدَيْهِ قَبْلَ أَنْ يَرْفَعَهُمَا. ﴿Hr.Abdur-Rozzaq
Ti Ibnu ‘Umar, satemena anjeuna kabuktosan nalika maksad ngadeg upami ngangkat mastakana tina sujud anjeuna nancebkeun kana dua panangana (kana paha) sateuacan ngangkat duanana.

20.            Tasyahhud/Tahiyyat Awwal
. . . وَكَانَ يَقُولُ فِى كُلِّ رَكْعَتَيْنِ التَّحِيَّةَ وَكَانَ يَفْرِشُ رِجْلَهُ الْيُسْرَى وَيَنْصِبُ رِجْلَهُ الْيُمْنَى وَكَانَ يَنْهَى عَنْ عُقْبَةِ الشَّيْطَانِ . . . . ﴿صحيح مسلم: 2: 54 ر 1138﴾
... sarta kabuktosan Nabi shollallohu ‘alaihi wa sallam ngedalkeun dina unggal dua roka’at (sholat fardhu) At-Tahiyyat, sarta anjeuna ngagolerkeun sampean kiwana kalih nancebkeun (tungtung) tengenna sarta kabuktosan anjeun ngawagel tina diuk syetan (jongko, diuk ku imbitna) . . .

. . . ثُمَّ قَعَدَ وَافْتَرَشَ رِجْلَهُ الْيُسْرَى ، وَوَضَعَ كَفَّهُ الْيُسْرَى عَلَى فَخِذِهِ وَرُكْبَتِهِ الْيُسْرَى ، وَجَعَلَ حَدَّ مِرْفَقِهِ الأَيْمَنِ عَلَى فَخِذِهِ الْيُمْنَى ، ثُمَّ قَبَضَ اثْنَتَيْنِ مِنْ أَصَابِعِهِ ، وَحَلَّقَ حَلَقَةً ، ثُمَّ رَفَعَ إصْبُعَهُ ، فَرَأَيْتُهُ يُحَرِّكُهَا يَدْعُو بِهَا. . . ﴿السنن الكبرى للنسائي: 1: 463 ر 965﴾
... sarta anjeuna calik kalih ngamparkeun sampeana nu kiwa, kalih nyimpen dampal panangan kiwa luhureun paha kalih tuur kiwa, sarta ngajantenkeun watesan siku tengenna luhureun paha tengena, lajeng ngeupeulkeun dua tina rema-na, sarta ngadamel hiji buleudan, lajeng ngangkat curukna mangka simkuring (Wail bin Hujr) ninggali diutek-utek curukna kalih ngadu’a ... An-Nasai﴿

21.            Du’a-du’a nalika tasyahhud/Tahiyyat awwal
التَّحِيَّاتُ لِلَّهِ وَالصَّلَوَاتُ وَالطَّيِّبَاتُ السَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا النَّبِيُّ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ السَّلاَمُ عَلَيْنَا ، وَعَلَى عِبَادِ اللهِ الصَّالِحِينَ. أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ وَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ. ﴿الجامع الصحيح: 1: 211 ر 831﴾
“Sagali bakti ucapan, bakti salira, sarta bakti harta kagungan Alloh. Kasalametan pikeun anjeun, wahey Nabi, kanyaah Alloh kalih barokah-Na. Kasalametan pikeun urang sadaya sarta pikeun hamba-hamba-Na nu sholeh. Sim abdi nyaksi yen teu aya pangeran anu hak disembah anging Alloh, sarta sim abdi nyaksi satemena Muhammad hamba kalih utusan-Na.” Shohih Al-Bukhoriy no.831﴿

التَّحِيَّاتُ الْمُبَارَكَاتُ الصَّلَوَاتُ الطَّيِّبَاتُ لِلَّهِ السَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا النَّبِىُّ وَرَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَكَاتُهُ السَّلاَمُ عَلَيْنَا وَعَلَى عِبَادِ اللَّهِ الصَّالِحِينَ أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ وَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا رَسُولُ اللَّهِ. ﴿صحيح مسلم: 2: 14 ر 929﴾
“Sagala bakti ucapan, barokah-barokah, bakti salira bakti harta kagungan Alloh. Kasalametan pikeun anjeun, wahey Nabi, kanyaah Alloh kalih barokah-Na. Kasalametan pikeun urang sadaya sarta pikeun hamba-hamba-Na nu sholeh. Sim abdi nyaksi yen teu aya pangeran anu hak disembah anging Alloh, sarta sim abdi nyaksi satemena Muhammad utusan Alloh.” Shohih Muslim﴿

1.   اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَأَزْوَاجِهِ وَذُرِّيَّتِهِ كَمَا صَلَّيْتَ عَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ وَبَارِكْ عَلَى مُحَمَّدٍ وَأَزْوَاجِهِ وَذُرِّيَّتِهِ كَمَا بَارَكْتَ عَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ. ﴿صحيح البخاري﴾
2.   اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ ، وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ كَمَا صَلَّيْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ ، وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ اللَّهُمَّ بَارِكْ عَلَى مُحَمَّدٍ ، وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ كَمَا بَارَكْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ ، وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيد. ﴿صحيح البخاري﴾
3.   اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ ، وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ كَمَا صَلَّيْتَ عَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ اللَّهُمَّ بَارِكْ عَلَى مُحَمَّدٍ ، وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ كَمَا بَارَكْتَ عَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ. ﴿صحيح البخاري﴾
4.   اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ كَمَا صَلَّيْتَ عَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ وَبَارِكْ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ كَمَا بَارَكْتَ عَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ فِى الْعَالَمِينَ إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ. ﴿صحيح مسلم﴾
5.   اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ كَمَا صَلَّيْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَبَارِكْ عَلَى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ كَمَا بَارَكْتَ عَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ. ﴿سنن أبو داود﴾
6.   اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ النَّبِيِّ الأُمِّيِّ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ كَمَا صَلَّيْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ وَبَارِكْ عَلَى مُحَمَّدٍ النَّبِيِّ الأُمِّيِّ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ كَمَا بَارَكْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ. ﴿سنن الدارقطني﴾
7.   اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ ، وَآلِ مُحَمَّدٍ كَمَا صَلَّيْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَآلِ إِبْرَاهِيمَ ، وَبَارِكْ عَلَى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ كَمَا بَارَكْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَآلِ إِبْرَاهِيمَ ، إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ. ﴿سنن الكبرى للبيهقي﴾

22.            Cengkat tina tasyahhud/Tahiyyat awwal kana roka’at katilu kalih roka’at kaopat
عَنْ نَافِعٍ أَنَّ ابْنَ عُمَرَ كَانَ إِذَا دَخَلَ فِي الصَّلاَةِ كَبَّرَ وَرَفَعَ يَدَيْهِ ، وَإِذَا رَكَعَ رَفَعَ يَدَيْهِ ، وَإِذَا قَالَ سَمِعَ اللَّهُ لِمَنْ حَمِدَهُ رَفَعَ يَدَيْهِ ، وَإِذَا قَامَ مِنَ الرَّكْعَتَيْنِ رَفَعَ يَدَيْهِ وَرَفَعَ ذَلِكَ ابْنُ عُمَرَ إِلَى نَبِيِّ اللهِ صلى الله عليه وسلم.
Ti Nafi’, satemena Ibnu ‘Umar kabuktosan upami ngawitan sholat anjeuna takbir bari ngangkat dua panangana, nalika ruku’ ngangkat dua panangana, nalika ngedalkeun Sami’aLloohu liman hamidahu ngangkat dua panangana, sarta nalika ngadeg tina roka’at kadua anjeuna ngangkat dua panangana, Ibnu ‘Umar midamel sapertos kitu teh ti Nabi shollallohu ‘alaihi wa sallam. Shohih Al-Bukhori﴿

عَنْ أَبِي قَتَادَةَ، أَنَّ النَّبِيَّ صلى الله عليه وسلم كَانَ يَقْرَأُ فِى الرَّكْعَتَيْنِ الأُولَيَيْنِ مِنَ الظُّهْرِ وَالْعَصْرِ بِفَاتِحَةِ الْكِتَابِ وَسُورَةٍ وَيُسْمِعُنَا الآيَةَ أَحْيَانًا وَيَقْرَأُ فِى الرَّكْعَتَيْنِ الأُخْرَيَيْنِ بِفَاتِحَةِ الْكِتَابِ.
Ti Abi Qotadah, satemena Nabi shollallohu ‘alaihi wa sallam kabuktosan maos dina dzuhur kalih ashar dua roka’at munggaran Surat Fatihatul-Kitab kalih surat (nu lian). Sarta abdi sadaya nguping ayat-ayatna sakapeung sarta dina dua roka’at akhir anjeuna maos Fatihatul-Kitab (hungkul). Shohih Al-Bukhoriy: 1: 197 no.776﴿
23.            Tasyahhud/Tahiyyat akhir
. . . إِذَا كَانَتِ السَّجْدَةُ الَّتِى فِيهَا التَّسْلِيمُ أَخَّرَ رِجْلَهُ الْيُسْرَى وَقَعَدَ مُتَوَرِّكًا عَلَى شِقِّهِ الأَيْسَرِ. . .
... nalika anjeuna tasyahhud anu aya salam-na anjeuna ngantepkeun (teu dicalikan) sampean kiwa-na sarta calik tawarruk (calik ku dua imbit) luhureun nu palih kiwa. Sunan Abu Dawud: 1: 265 no.730﴿
1.   اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ مِنْ عَذَابِ الْقَبْرِ وَأَعُوذُ بِكَ مِنْ فِتْنَةِ الْمَسِيحِ الدَّجَّالِ وَأَعُوذُ بِكَ مِنْ فِتْنَةِ الْمَحْيَا وَفِتْنَةِ الْمَمَاتِ اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ مِنَ الْمَأْثَمِ وَالْمَغْرَمِ. ﴿صحيح البخاري﴾
2.   اللَّهُمَّ إِنِّي ظَلَمْتُ نَفْسِي ظُلْمًا كَثِيرًا ، وَلاَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلاَّ أَنْتَ فَاغْفِرْ لِي مَغْفِرَةً مِنْ عِنْدِكَ وَارْحَمْنِي إِنَّكَ أَنْتَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ. ﴿صحيح البخاري﴾
3.   اللَّهُمَّ أَعِنِّى عَلَى ذِكْرِكَ وَشُكْرِكَ وَحُسْنِ عِبَادَتِكَ. ﴿سنن أبي داود
4.   اَللَّهُمَّ اغْفِرْ لِي ذَنْبِي، وَوَسِّعْ لِي فِي دَارِي، وَبَارِكْ لِي فِيمَا رَزَقْتَنِي. ﴿مسند أحمد
24.            Salam
عَنْ سَعْدٍ قَالَ كُنْتُ أَرَى رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم يُسَلِّمُ عَنْ يَمِينِهِ وَعَنْ يَسَارِهِ حَتَّى أَرَى بَيَاضَ خَدِّهِ.
Ti Sa’ad anjeuna sasanggem: Sim abdi ninggali Rosululloh shollallohu ‘alaihi wa sallam salam ka palih tengen kalih kiwana dugikeun ka katawis bodas pipina. Shohih Muslim: 2: 91 no.1343﴿

عَنْ سَعْدٍ قَالَ : رَأَيْتُ رَسُولَ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- يُسَلِّمُ فِى الصَّلاَةِ تَسْلِيمَتَيْنِ تَسْلِيمَةً عَنْ يَمِينِهِ :« السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللَّهِ ». وَتَسْلِيمَةً عَنْ يَسَارِهِ :« السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللَّهِ ».
Ti Sa’ad, anjeuna sasanggem: Simkuring ninggali Rosululloh shollallohu ‘alaihi wa sallam salam dina sholat dua kali salam, salam ka palih tengena, Assalaamu’alaikum wa Rohmatullooh. Kalih salam ka palih kiwana, Assalaamu’alaikum wa Rohmatullooh. Sunan Al-Kubro Al-Baihaqiy: 2: 178 no.3100﴿

Catetan:
1.     Seueur pisan anu teu acan kapedar tina dalil-dalil ti kawit takbir dugi ka salam;
2.     Teu acan kapedar dalil-dalil:
1)     Dzikir kalih du’a saatos sholat
2)     Sujud sahwi
3)     Sujud tilawah
4)     Kautamaan sholat fardhu berjama’ah
5)     Tempat ngadeg nalika sholat fardhu berjama’ah
6)     Masbuq nalika sholat fardhu
7)     Dzikir kalih Ngadu’a Saatos Sholat Fardhu.


Wallohu A’lam bish-showab.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar