Antawis Talaga al Kautsar sareng Bahaya Bid’ah
Hanafi Anshory
إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ (١)
[1] Satemena Kami geus maparin ka anjeun pirang-pirang kani’matan. ﴾Qs. al Kautsar [108]: 1﴿
وَرَوَى مُسْلِمٌ فِيْ " صَحِيْحِهِ " عَنْ أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ؛ قَالَ : ( أَغْفَى رَسُوْلُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِغْفَاءَةً، ثُمَّ رَفَعَ رَأْسَهُ مُتَبَسِّمًا، فَقَالَ إِنَّهُ أَنْزَلَتْ عَلَيَّ آنِفًا سُوْرَةٌ، فَقَرَأَ { بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيْمِ } { إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الكَوْثَرَ } حَتَّى خَتَمَهَا؛ قَالَ هَلْ تَدْرُوْنَ مَا الكَوْثَرَ ؟ قَالُوْا اَللهُ وَرَسُوْلُهُ أَعْلَمُ قَالَ هُوَ نَهْرٌ أَعْطَانِيْهِ رَبِّيْ فِيْ الجَنَّةِ، عَلَيْهِ خَيْرٌ كَثِيْرٌ، تَرِدُ عَلَيْهِ أُمَّتِيْ يَوْمَ القِيَامَةِ، آنِيَتُهُ عَدَدُ الكَوَاكِبِ، يُخْتَلَجُ العَبْدُ مِنْهُمْ، فَأَقُوْلُ يَا رَبِّ ! إِنَّهُ مِنْ أُمَّتِيْ فَيُقَالُ إِنَّكَ لَا تَدْرِيْ مَا أَحْدَثَ بَعْدَكَ ) ﴿الإرشاد إلى الصحيح: ١:٢٧٥﴾
Sarta Imam Muslim ngariwayatkeun dina “Kitab Shohih-na” ti Anas bin Malik rodiyallohu ‘anhu, anjeunna sasanggem: Rosululloh shollallohu ‘alaihi wa sallam nundutan, lajeng anjeunna ngangkat mastakana bari keom, anjeunna ngandika, “saestuna nembe parantos turun ka kami hiji surat,” mangka anjeunna maoskeun al Qur’an surat al Kautsar dugika rengse. Anjeunna tumaros: “Naha aranjeun uninga naon anu dimaksad al Kautsar?” para sahabat ngawaler: ‘Alloh kalih rosul-Na langkung uninga.’ Anjeunna ngandika, “al Kautsar teh walungan anu disadiakeun keur kami ku Alloh di syurga. Di eta walungan aya kani’matan anu loba. Umat kami bakal daratang ka eta tempat dina poe Qiyamah. Di eta sagara aya pirang-pirang wadah anu loba saperti lobana bentang di langit. Aya jalma anu (rek nyiuk cai sagara al Kautsar) dijewang ku malaikat. Kami ngagorowok: ‘Ya Robbi, satemena manehna teh umat kami.’ Mangka dijelaskeun: ‘Anjeun teu apal Muhammad naon anu dipilampah (tina rupa-rupa bid’ah) saba’da anjeun teu aya’.” ﴾Kitab al Irsyad ilaa ash Shohih: 1: 275/ al Maktabah al Syamilah﴿
عَنْ عَلِيٍّ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ قَالَ : حَدَّثَنِيْ رَسُوْلَ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : بِأَرْبَعِ كَلِمَاتٍ : « لَعَنَ اللهُ مَنْ ذَبَحَ لِغَيْرِ اللهِ ، لَعَنَ اللهُ مَنْ لَعَنَ وَالِدَيْهِ ، لَعَنَ اللهُ مَنْ آوَى مُحْدِثًا ، لَعَنَ اللهُ مَنْ غَيَّرَ مَنَارُ الأَرْضِ » . رَوَاهُ مُسْلِمٌ. ﴿القول الشديد شرح كتاب التوحيد:١:٥٢﴾
Ti Ali rodiyallohu ‘anhu, anjeunna sasanggem: Rosululloh shollallohu ‘alaihi wa sallam nguningakeun ka sim abdi: ku opat kalimat: “[1] Alloh ngala’nat jalma anu meuncit lian ti karna Alloh, [2] Alloh ngala’nat jalma anu ngala’nat ibu ramana, [3] Alloh ngala’nat jalma anu maparin panyalindungan ka tukang nambih-nambih, [4] Alloh ngala’nat jalma anu ngaruksak eusi bumi.” Hr. Muslim. ﴾Kitab al Qoulu asy Syadiidu syarh Kitab at Tauhid: 1: 52﴿
اَللَّعْنَةُ هِيَ: اَلطَّرْدُ وَالإِبْعَادُ مِنْ رَحْمَةِ اللهِ. ﴿إعانة المستفيد بشرح كتاب التوحيد:١:٢٨٧﴾
La’nat teh nyaeta: kausir sarta katebihkeun tina rohmat Alloh. ﴾Kitab I’anatu al Mustafid syarh Kitab at Tauhid: 1: 287﴿
أَنَّ الرَّحْمَةَ هِيَ الوَصِلَةُ بَيْنَهُمْ وَبَيْنَهُ عَزَّ وَجَلَّ. ﴿تجريد التوحيد للمقريزي: ١: ١﴾
Sayaktosna rohmat teh washilah, anu nyambungkeun antawis aranjeun sareng Mantenna Anu Maha Mulya tur Maha Gagah. ﴾Kitab Tajrid at Tauhid seratan al Maqriizii: 1: 1﴿
اَلرَّحْمَةُ : هِيَ الرِّقْةُ وَالتَّعَطُّف. ﴿النور اللأسنى في شرح الأسماء الله الحسنى: ١: ٤٣﴾
Rohmat nyaeta: ar rifqu, kadeudeuh, kanyaah kalih at ta’attuf, kakarunya, kaasih. ﴾Kitab an Nur al Asna fi Syarh al Asma Alloh al Husna: 1: 43﴿
{هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ} [التوبة: 33]. ﴿شرح الطحاوية:١:٣٥٥﴾
Nya Anjeunna anu geus ngutus rosul-Na kalawan (mawa) pituduh (Qur’an) jeung agama anu hak, pikeun Anjeunna ngabuktikeun kaunggulan tina sakabeh agama, . . . . [Qs. at Taubah/ 9 : 33]. ﴾Kitab Syarh ath Thohawiyah: 1: 355﴿
فَفِى مُحْكَمِ التَّنْزِيلِ «إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ»، وَفِى الصَّحِيحِ الْمُتَوَاتِرِ عَنْهُ صَلَّى الله عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قال: «إِنَّ كَذِبًا عَلَيَّ لَيْسَ كَكَذِبٍ عَلَى أَحَدٍ، مَنْ كَذَبَ عَلَيَّ مُتَعَمِّدًا فَلْيَتَبَوَّأْ مَقْعَدَهُ مِنَ النَّارِ». ﴿أركان اللإسلام و دعائمه عند الرافض اللإمامية:١:٢٦﴾
Mangka dina hukum turunna al Qur’an: “Satemenna Kami anu parantos nurunkeun adz Dzikru (al Qur’an) sarta satemenna Kani anu baris ngajagi (kaaslianana).” Sarta dina hadits shohih anu mutawatir, Rosululloh shollallohu ‘alaihi wa sallam ngandika: “Satemenna jalma anu ngabohong atas nami kami henteu sapertos jalma anu ngabohong ka hiji jalma anu lian. Saha bae anu ngahaja ngabohong atas nami kami, mangka anjeunna parantos nyiapkeun tempat pangcalikanana tina seuneu naraka.” ﴾Kitab Arkanul Islam wa Da’a-imihi inda ar Rofidh al Imamiyyah: 1: 26﴿
فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَانْحَرْ (٢)
[2] Prak geura sholat demi Pangeran anjeun jeung prak geura meuncit (qurban). ﴾Qs. al Kautsar [108]: 2﴿
قُلْ إِنَّ صَلَاتِي وَنُسُكِي وَمَحْيَايَ وَمَمَاتِي لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ. لَا شَرِيكَ لَهُ وَبِذَلِكَ أُمِرْتُ وَأَنَا أَوَّلُ الْمُسْلِمِينَ.
[162] Pok caritakeun: “Saestuna salat kaula, ibadah kaula, hirup kaula jeung pati kaula, kagungan Alloh, Pangeran anu murbeng alam. [163] Teu aya sarekat pikeun Anjeunna, jeung nya kitu kaula ditimbalan, jeung kaula teh muslim anu pangmimitina.” ﴾Qs. al An’am [6]﴿
وَفِي مُسْنَدِ الْإِمَامِ أَحْمَدَ رَحِمَهُ اللَّهُ عَنْ طَارِقِ بْنِ شِهَابٍ -رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ- أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ -صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ- قَالَ: "دَخَلَ الْجَنَّةَ رَجُلٌ فِي ذُبَابٍ, وَدَخَلَ النَّارَ رَجُلٌ فِي ذُبَابٍ" قَالُوا: وَكَيْفَ ذَلِكَ يَا رَسُولَ اللَّهِ؟ قَالَ: "مَرَّ رَجُلَانِ عَلَى قَوْمٍ لَهُمْ صَنَمٌ لَا يُجَاوِزُهُ أَحَدٌ حَتَّى يُقَرِّبَ لَهُ شَيْئًا, فَقَالُوا لِأَحَدِهِمَا: قَرِّبْ قَالَ: لَيْسَ عِنْدِي شَيْءٌ أُقَرِّبُ. فَقَالُوا لَهُ: قَرِّبْ وَلَوْ ذُبَابًا, فَقَرَّبَ ذُبَابًا فَخَلَّوْا سَبِيلَهُ فَدَخَلَ النَّارَ. فَقَالُوا لِلْآخَرِ: قَرِّبْ قَالَ: مَا كُنْتُ لِأُقَرِّبَ لِأَحَدٍ شَيْئًا دُونَ اللَّهِ عَزَّ وَجَلَّ, فَضَرَبُوا عُنُقَهُ فَدَخَلَ الْجَنَّةَ" ﴿معارج القبول بشرح سلم الوصول: ٢:٤٥٤﴾
Sarta dina Kitab Musnad Imam Ahmad rohimahulloh, ti sahabat Thoriq bin Syihab rodiyallohu ‘anhu, sayaktosna Rosululloh shollallohu ‘alaihi wa sallam ngandika: “Lebet ka syurga hiji pameget alatan laleur, sarta lebet ka naraka hiji pameget oge alatan laleur.” Aranjeunna sahabat mariksa: ‘Naha tiasa kitu ya Rosululloh?.’ Anjeunna ngandika: “Parantos ngalangkung dua pameget ka hiji kaum anu nyembah hiji patekong, teu kenging ngalangkung hiji jalma oge dugikeun ka qurban pikeun eta patekong sok sanaos sakedik. Mangka aranjeunna cumarios ka salahsawios ti dua pemeget tea: ‘Prak anjeun qurban!.’ Pameget eta ngawaler: ‘Simkuring henteu kagungan nanaon kanggo qurban.’ Mangka aranjeunna cumarios deui ka eta pameget: ‘Prak anjeun qurban sok sanaos ku hiji laleur!.’ Mangka eta pameget qurban ku hiji laleur lajeng aranjeunna maparin jalan pikeun eta pameget, mangka Alloh ngalebetkeun eta pameget ka naraka. Lajeng aranjeunna cumarios ka pameget anu hiji deui: ‘Prak anjeun qurban!.’ Pameget anu kadua ngawaler: ‘Simkuring moal qurban ku hiji perkara sakedik oge lian ti ka Alloh anu Maha Mulya anu Maha Gagah.’ Mangka aranjeunna neunggeul pundukna (dipateni), lajeng Alloh ngalebetkeun pameget anu kadua eta ka syurga’.” ﴾Kitab Ma’arijul Qabul bi Syarh Salimul Wushul: 2: 454﴿
إِنَّ شَانِئَكَ هُوَ الأبْتَرُ (٣)
[3] Satemena jalma anu ceuceub ka anjeun nu bakal cilaka. ﴾Qs. al Kautsar [108]: 3﴿
وَأَخْرَجَ أَحْمَدُ وَالتِّرْمِذِيُّ وَحَسَّنَهُ ، وَابْنُ مَاجَهٍ عَنْ أَبِيْ هُرَيْرَةَ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ قَالَ : قَالَ رَسُوْلُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : قَالَ اللهُ : ابْنَ آدَمَ تَفَرَّغْ لِعِبَادَتِيْ أَمْلَأْ صَدْرَكَ غِنًى وَأَسُدَّ فَقْرَكَ وَإِنْ لَا تَفْعَلْ مَلَأْتُ صَدْرَكَ شُغْلَا وَلَمْ أَسُدَّ فَقْرَكَ. ﴿الدر المنثور في التفسير بالمأثور للسيوطي:١٣:٦٧٥﴾
Sarta Imam Ahmad kalih at Tirmidzi nga-hasan-keun, Ibnu Majah ti Abu Huroiroh rodiyallohu ‘anhu, anjeunna sasanggem: Rosululloh shollallohu ‘alaihi wa sallam ngandika: “Alloh ngadawuh: Wahey Ibnu Adam! rinehkeun (waktu, tempat jeung hate) pikeun ibadah ka Kami (ulah rurusuhan) tinangtu Kami bakal minuhan hate anjeun ku kasugemaan jeung Kami bakal nutup panto kasusah anjeun. Lamun aranjeun teu milampah kitu mangka Kami bakal minuhan kahirupan aranjeun ku kasibukan jeung Kami moal nutup panto kasusah anjeun.” ﴾Ad Durul Mantsur fi Tafsir bil Ma-tsur seratan As Suyuti: 13: 675﴿
Tidak ada komentar:
Posting Komentar