Kasusah bareng jeung kabungah
Hanafi Anshory
أَلَمْ نَشْرَحْ لَكَ صَدْرَكَ (1)
[1] Naha lain Kami geus ngajembarkeun dada anjeun. ﴾Qs. asy Syarh [94]: 1﴿
يَا أَيُّهَا الْمُزَّمِّلُ (1) قُمِ اللَّيْلَ إِلَّا قَلِيلًا (2) نِصْفَهُ أَوِ انْقُصْ مِنْهُ قَلِيلًا (3) أَوْ زِدْ عَلَيْهِ وَرَتِّلِ الْقُرْآنَ تَرْتِيلًا (4) إِنَّا سَنُلْقِي عَلَيْكَ قَوْلًا ثَقِيلًا (٥). ﴿73 : ١-5﴾
[1] Yeuh, nu disimbut! [2] Geura hudang (sholat) ti peuting, kajaba sakeudeung; [3] Satengah peuting atawa kurang saeutik ti sakitu; [4] Atawa leuwih ti sakitu; geura baca al-Qur’an kalawan anca. [5] Saestuna Kami rek nurunkeun pidawuh nu beurat ka anjeun. ﴾Qs. al Muzzammil [73]: 1-5﴿
لَوْ أَنْزَلْنَا هَذَا الْقُرْآنَ عَلَى جَبَلٍ لَرَأَيْتَهُ خَاشِعًا مُتَصَدِّعًا مِنْ خَشْيَةِ اللهِ وَتِلْكَ الْأَمْثَالُ نَضْرِبُهَا لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ). ﴿الحشر (59): 21﴾
Upama Kami nurunkeun ieu al-Qur’an dina luhur gunung, tanwande baris katinggalina ku anjeun eta gunung teh tunduk turta barejad lantaran sieun ku Alloh. Sarta eta misil teh ku Kami diayakeun sangkan manusa malikir. ﴾Kitab al Qoulu asy Syadiidu syarh Kitab at Tauhid: 1: 52﴿
وَلَقَدْ نَعْلَمُ أَنَّكَ يَضِيقُ صَدْرُكَ بِمَا يَقُولُونَ (97) فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ وَكُنْ مِنَ السَّاجِدِينَ (98) وَاعْبُدْ رَبَّكَ حَتَّى يَأْتِيَكَ الْيَقِينُ (99). ﴿الحجر﴾
Sarta Kami saenyana uninga yen dada anjeun janten sumpeg alatan pok-pokan aranjeunna. Nya geura tasbih ku muji ka Pangeran anjeun, sarta anjeun masing janten ti antawis jalma-jalma anu sujud. Sarta prak geura ibadah ka Pangeran anjeun dugikeun ka sumping ka anjeun mangsa anu dipiyakin. ﴾Qs. al Hijr [15]: 97-99﴿
فَمَنْ يُرِدِ اللَّهُ أَنْ يَهدِيَهُ يَشْرَحْ صَدْرَهُ لِلإِسْلامِ وَمَنْ يُرِدْ أَنْ يُضِلَّهُ يَجْعَلْ صَدْرَهُ ضَيِّقًا حَرَجًا كَأَنَّمَا يَصَّعَّدُ فِي السَّمَاءِ كَذَلِكَ يَجْعَلُ اللَّهُ الرِّجْسَ عَلَى الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ. ﴿الأنعام:125﴾
Sing saha anu dikersakeun ku Alloh dipaparin pituduh, eta jalma dijembarkeun dadana pikeun nampi agama Islam. Sarta sing saha anu dikersakeun ku Alloh janten sasar, anjeunna baris diheureutkeun dadana tur bingung, lir anu ngahegak nanjak ka langit. Tah kitu Alloh nibankeun kokotor ka jalma-jalma anu henteu ariman. ﴾Qs. al An’am: 125﴿
رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي * وَيَسِّرْ لِي أَمْرِي * وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِسَانِي * يَفْقَهُوا قَوْلِي. ﴿طه:25-28﴾
Pok anjeunna (Nabi Musa) ngadu’a: “Nun Gusti Pangeran abdi, mugi Gusti ngajembarkeun dada abdi. Sareng mugi Gusti ngagampilkeun urusan abdi. Sareng mugi Gusti ngudar cangreud letah abdi (bentes nyariosna). Supados aranjeunna ngartoseun kana cariosan abdi.” ﴾Qs. Thoha [20]: 25-28﴿
رَوَى الضَّحَاكُ عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ : قَالُوْا يَا رَسُوْلَ اللهِ ، أَيُنْشَرَحُ الصَّدْرُ ؟ قَالَ : "نَعَمْ وَيُنْفَسَحُ" . قَالُوْا : يَا رَسُوْلَ اللهِ ، وَهَلْ لِذَالِكَ عَلَامَةٌ ؟ قَالَ : "نَعَمْ، اَلتَّجَافِيْ عَنْ دَارِ الغُرُوْرِ ، وَالإِنَابَةُ إِلَى دَارِ الخُلُوْدِ . وَالاِعْتِدَادُ لِلْمَوْتِ ، قَبْلَ نُزُوْلَ الْمَوْتِ" . ﴿تفسير القرطبي:٢٠:١٠٤﴾
Adl Dlohak ngariwayatkeun ti Ibnu Abbas, anjeunna sasanggem: Sahabat-sahabat tumaros: ‘Ya Rosululloh! Naha dada tiasa dijembarkeun?.’ Anjeunna ngandika: “Muhun, tiasa dijembarkeun.” Aranjeunnna tumaros deui: ‘Ya Rosululloh, naha aya cirina hate anu dijembarkeun (ku Alloh)?.’ Anjeunna ngandika: “Aya, [1] upama seug hiji jalma tiasa nebihan tina kahirupan anu pinuh panipuan sarta nyanghareupkeun hatena kana piakherateun. Sarta [2] upama seug hiji jalma sadar yen dirina bakal maot sarta siap-siap pikeun nyanghareupan maot.” ﴾Tafsir Al Qurthubi﴿
أَفَمَنْ شَرَحَ اللَّهُ صَدْرَهُ لِلْإِسْلامِ فَهُوَ عَلَى نُورٍ مِنْ رَبِّهِ. ﴿الزمر:٢٢﴾
Nya naha anu dijembarkeun dadana ku Alloh kana (nampi) Islam teh anjeunna lumampah dina cahaya ti Pangeranna (sami sareng anu teu kagungan emutan)?. . . . ” ﴾Qs. az Zumar: 22﴿
وَوَضَعْنَا عَنْكَ وِزْرَكَ (2) الَّذِي أَنْقَضَ ظَهْرَكَ (3)
[2] Jeung Kami geus ngalesotkeun bangbaluh anjeun. [3] Anu ngabeungbeuratan tonggong anjeun.
لِيَغْفِرَ لَكَ اللَّهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِكَ وَمَا تَأَخَّرَ. ﴿الْفَتْحِ -2﴾
“Pikeun Alloh ngahapunten anjeun tina dosa anu tipayun kalih anu tipengker . . . .” ﴾Qs. al Fath: 2﴿
وَرَفَعْنَا لَكَ ذِكْرَكَ (4)
[4] Jeung Kami geus ngangkat ngaran anjeun. ﴾Qs. Asy Syarh [94]: 4﴿
عَنْ مُجَاهِدٍ , فِي قَوْلِهِ تَعَالَى : { وَرَفَعْنَا لَكَ ذِكْرَكَ } قَالَ : لاَ أُذْكَرُ إِلاَّ ذُكِرْتَ مَعِي : أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ , وَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا رَسُولُ اللَّهِ. ﴿تفسير عبد الرزاق الصنعاني: ٣:٤٣٧﴾
Ti Mujahid, perkawis dawuhan Alloh Ta’ala: {Jeung Kami geus ngangkat ngaran anjeun} maksadna: ‘Kami henteu nyebatkeun –hiji nami oge- kajaba anjeun disebat marengan Kami’: Asyhadu allaa ilaaha ilaaha illaLlooh, wa asyhadu anna Muhammadar rosuulullooh. ﴾Kitab Tafsir Abdur Rozzaq ash Shon’ani: 3: 437﴿
تِلْكَ الرُّسُلُ فَضَّلْنَا بَعْضَهُمْ عَلَى بَعْضٍ مِّنْهُمْ مَّن كَلَّمَ اللَّهُ وَرَفَعَ بَعْضَهُمْ دَرَجَاتٍ. ﴿البقرة: 253﴾
Sabagian Rosul-rosul ku Kami dipunjulkeun ti nu sapalihna deui . . . . ﴾Qs. al Baqoroh [2]: 253﴿
فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا (5) إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا (6)
[5] Satemena kasusah teh bareng jeung kabungah. [6] jeung satemena karipuh teh bareng jeung kasenengan. ﴾Qs. Asy Syarh [94]: 5-6﴿
الْمُلْكُ يَوْمَئِذٍ الْحَقُّ لِلرَّحْمَنِ وَكَانَ يَوْمًا عَلَى الْكَافِرِينَ عَسِيرًا (26) ﴿الفرقان﴾
“Karajaan anu hak dina dinten eta teh kagungan Pangeran Nu Maha Murah, sarta dinten eta teh nya dinten anu pinuh ku kasusah pikeun jalma-jalma kafir mah.” ﴾Qs. al Furqon [25]:26﴿
يُرِيدُ اللَّهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَلَا يُرِيدُ بِكُمُ الْعُسْرَ. ﴿البقرة﴾
. . . . sabab Alloh seja ngentengkeun aranjeun sarta moal rek ngabeungbeuratan . . . . ﴾Qs. al Baqoroh [2]: 185﴿
فَإِذَا فَرَغْتَ فَانْصَبْ (7) وَإِلَى رَبِّكَ فَارْغَبْ (8)
[7] Ku kituna upama anjeun geus salse prak geura nangtung digawe deui. [8] jeung ka Pangeran anjeun geura miharep. ﴾Qs. Asy Syarh [94]: 7-8﴿
عَنِ ابْنِ عُمَرَ -رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهُمَا- قَالَ: أَخَذَ رَسُولُ اللهِ صلى الله عليه وسلم بِمَنْكِبِي فَقَالَ: ( كُنْ فِي اَلدُّنْيَا كَأَنَّكَ غَرِيبٌ أَوْ عَابِرُ سَبِيلٍ ) وَكَانَ ابْنُ عُمَرَ يَقُولُ: إِذَا أَمْسَيْتَ فَلَا تَنْتَظِرِ الصَّبَاحَ وَإِذَا أَصْبَحْتَ فَلَا تَنْتَظِرِ الْمَسَاءَ وَخُذْ مِنْ صِحَّتِكَ لِسَقَمِك وَمِنْ حَيَاتِكَ لِمَوْتِكَ. أَخْرَجَهُ اَلْبُخَارِيُّ.
Ti Ibnu Umar rodiyallohu ‘anhuma, anjeunna sasanggem: Rosululloh shollallohu ‘alaihi wa sallam nyepeng dua taktak simkuring, anjeunna ngadawuh: “Anjeun hirup di dunya lir ibarat turis atawa anu keur nyaba.” Ibnu Umar sasanggem: ‘Upama seug anjeun aya dina waktos sonten poma ulah ngadaweung ngantos-ngantos waktos enjing-enjing sarta upama seug anjeun aya dina waktos enjing-enjing poma ulah ngantos waktos sonten. Mangfaatkeun sehat anjeun sateuacan teu damang sarta mangfaatkeun hirup anjeun sateuacan anjeun maot.’ Hr. Al Bukhori.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar