Powered By Blogger

Jumat, 10 Juni 2011

anu wajib fiqih tur faqih têh saha?

Tema: Tarbiyyah

anu wajib fiqih tur faqih têh saha?
Ibnu Muharram al ‘Âmilu Muzârii

عَنْ مُعَاوِيَةَ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ قَالَ: قَالَ رَسُوْلُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ: "مَنْ يُرِدِ اللهُ بِهِ خَيْرًا يُفَقِّهْهُ فِيْ الدِّيْنِ". (رَوَاهُ البُخَارِيْ [71]، وَ مُسْلِمٌ [1037] وَ ابْنُ مَاجَهٍ [221]، وَ رَوَاهُ أَيُوْ بَعْلَى [اَلْمُسْنَدُ 7343] وَ زَادَ فِيْهِ: "وَمَنْ لَمْ يُفَقِّهْهُ لَمْ يُبالِ بِهِ")
Hadits katampi ti Mu’awiyah rodiyallôhu ‘anhu, anjeunna sasanggem: Rosululloh shollallohu ‘alaihi wa sallam ngadawuh: “Sing saha anu Alloh maksad maparin khairan (kahadêan/syurga), anjeunna baris dijantenkeun tafaqquh fid-din.” (Hadits Riwayat al-Bukhoriy [71], Muslim [1037], Ibnu Majah [221], sarta Abu Ya’la [Musnad Abu Ya’la 7343] dina riwayatna aya tambihan: “. . . sarta sing saha anu henteu di-tafaqquh-keun, anjeuna henteu nuju ogê moal bakal diperhatoskeun [ku Alloh]”)

رَوَاهُ الطَّبْرَانِيُّ فِيْ الكَبِيْرِ، وَ لَفْظُهُ سَمِعْتُ رَسُوْلَ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ يَقُوْلُ: "يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّمَا العِلْمُ بِالتَّعَلُّمِ، وَ الفِقْهُ بِالتَّفَقُّهِ، وَ مَنْ يُرِدِ اللهُ بِهِ خَيْرًا يُفَقِّهْهُ فِيْ الدِّيْنِ، وَ ﴿إِنَّمَا يَخْشَى اللهَ مِنْ عِبَادِهِ العُلَمَاءُ﴾ [فَاطِرٌ: 28]. وَ فِيْ إِسْنَادِهِ رَاوَ لَمْ يُسَمَّ. ﴿اَلتَّرْغِيْبُ وَ التَّرْهِيْبُ لِلْمُنْذِرِيْ: كِتَابُ العِلْمِ: اَلتَّرْغِيْبُ فِيْ العِلْمِ وَ طَلَبُهُ وَ تَعَلَّمَهُ وَ تَعْلِيْمُهُ وَ مَا جَاءَ فِيْ الفَضْلِ العُلَمَاءِ وَ الْمُتَعَلِّمِيْنَ: 100 
Ath-Thobroniy ngariwayatkeun dina Mu’jam Al-Kabir, lafadzna: “sim abdi [Mu’awiyah rodiyallohu ‘anhu] nguping Rosululloh shollallohu ‘alaihi wa sallam ngadawuh, ‘Yeuh manusa, taya lian êlmu têh ku diajar, sarta fiqih têh ku tafaqquh, sarta sing saha anu Alloh maksad maparin khairan (kahadêan/syurga), anjeunna baris dijantenkeun tafaqquh fid-din.’” Sarta taya lian anu wedi ku Alloh ti antara abdi-abdi-Na têh ngan al-‘ulama﴿ [QS. Fathir/35: 28]. Sarta dina sanadna aya rowi anu henteu disebut. At-Targhib wa At-Tarhib seratan Al-Mundziriy: Kitab al-‘ilmi: Bab At-Targhib fi al-‘Ilmi wa Tholabuhu wa Ta’allamahu wa Ta’lîmuhu . . .: 100﴿

وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنفِرُواْ كَآفَّةً فَلَوْلاَ نَفَرَ مِن كُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَآئِفَةٌ لِّيَتَفَقَّهُواْ فِي الدِّينِ وَلِيُنذِرُواْ قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُواْ إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ -١٢٢- ﴿اَلتَّوْبَةُ[9]﴾
“Jeung henteu pantes mu’minin arindit (maju jurit) kabêh. Tapi kacida hadêna upama sabagian gedê ti maranêhna maju jurit, jeung sabagian deui enya-enya ngulik êlmu perkara agama (tafaqquh fid-din), tuluy maranêhna ngawawadian kaomna upama maranêhna mulang deui ka maranêhna supaya maranêhna bisa ati-ati.” QS. At-Taubah [9]: 122﴿

وَلَقَدْ ذَرَأْنَا لِجَهَنَّمَ كَثِيراً مِّنَ الْجِنِّ وَالإِنسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لاَّ يَفْقَهُونَ بِهَا وَلَهُمْ أَعْيُنٌ لاَّ يُبْصِرُونَ بِهَا وَلَهُمْ آذَانٌ لاَّ يَسْمَعُونَ بِهَا أُوْلَـئِكَ كَالأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُوْلَـئِكَ هُمُ الْغَافِلُونَ -١٧٩- ﴿اَلأَعْرَافُ[7]﴾
“Jeung saêstuna ku Kami geus dicawiskeun pikeun eusi naraka, mangpirang-pirang jin jeung manusa anu barogaeun hatê, tapi henteu daêk ngartikeun ku hatêna, jeung anu baroga panon, tapi henteu daêk nênjo ku panonna, jeung anu barogaeun ceuli tapi henteu daêk ngadêngê ku ceulina. Maranêhna têh kawas sato, malah maranêhna mah leuwih sasar, nya maranêhna têh jalma-jalma anu talalêdor.” QS. Al-A’rof [7]: 179﴿

وَمِنَ النَّاسِ وَالدَّوَابِّ وَالْأَنْعَامِ مُخْتَلِفٌ أَلْوَانُهُ كَذَلِكَ إِنَّمَا يَخْشَى اللَّهَ مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاء إِنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ غَفُورٌ. ﴿فَاطِرٌ: 28
“Jeung ti bangsaning manusa jeung sasatoan anu kumarayap katut sato ingon-ingon, rupa-rupa warnana têh deuih, taya lian anu wedi ku Alloh ti antara abdi-abdi-Na têh ngan al-‘ulama, saêstuna Alloh Maha Gagah, Maha Jembar Pangampura.” QS. Fathir/35: 28﴿

Tidak ada komentar:

Posting Komentar